Ajotekniikkaa ym

Moderator: Mari

Ajotekniikkaa ym

Postby hke » 6.11.2010 10:26

Pitkään tiedossa ollut ongelma että ajan puomi liian alhaalla taisi saada päätöksen. CV:llä ope laittoi hiekalla minut laudalle (evälle kuoppa ja purje pystyyn) ja silloin tajusin ettei järkevää ajoasentoa tule muutoin kuin puomi lähes niin ylös kuin mastotasku antaa myöten.
+ paljon parempi veto purjeeseen, vähemmän voimaa tarvitaan
- noinkin iso muutos vaikutti ajotuntumaan paljon. Tosin vesistartit sujuivat heti ja jiipitkin puolen tunnin treenin jälkeen (jiipeissä vetoa oli paljon totuttua enemmän)
Pitää vaan keväällä muistaa etten palaa vanhaan. Jotenkin Suomessa vain ollut kiire ajaa kelit pois.
hke
Member
 
Posts: 28
Joined: 27.3.2007 8:36

Re: Ajotekniikkaa ym

Postby Fin-40 » 6.11.2010 12:59

Minkäs pituinen olet ja millä välineillä tämän huomasit? Ei kai sentään ihan kaikilla toimi...(?)

Monella, kuten itselläni, trimmit on aina välillä hukassa. On vaan niin pirun vaikeeta tulla kesken puhurin rantaan muuttamaan yhtä kohtaa (träkki, puomi, lenkit, evä tms.). Niin ja muutokset pitäisi vielä muistaa ensikerralla rikattaessa. Tietysti itselle tullut tietyissä välineissä rutiini ja trimmejä tulee muuteltua hieman kelin mukaan.

Netissä on tietysti paljon trimmiohjeita joista saa vinkkejä.
--The Wind Is Out There
Fin-40
Advanced Member
 
Posts: 285
Joined: 5.3.2007 8:27

Re: Ajotekniikkaa ym

Postby hke » 6.11.2010 20:04

Olen n.190cm, pitkät raajat esim. käsivarret. Lauta Fanatic freewave 116, North Duke 6.9m2.
Hiekkarannalla oli suh. tasainen tuuli ja sai testattua asennon ja säädöt. Ei ehkä Suomessa onnistu?
Sama ope puuttui puomin alhaisuuteen jo 1.5v sitten, mutta nyt ei antanut enää vaihtoehtoja ja rannalla sai asennon ja säädöt tarkistettua niin että tajusin homman.

Itse asiassa olisi pitänyt olla omat kamat reissussa, sen verran erilainen tuo Fanatic oli kuin RRD fsw 120 (tai 100). RRD:n tilavuudet taitaa olla annettu todella alakanttiin. Purje (Duke) tuntui ok:lta, mutta isommat North'it olivat toista mallia (Natural) ja niiden kanssa en päässyt sinuiksi.
hke
Member
 
Posts: 28
Joined: 27.3.2007 8:36

Re: Ajotekniikkaa ym

Postby Matso » 9.11.2010 14:50

hke wrote:Itse asiassa olisi pitänyt olla omat kamat reissussa, sen verran erilainen tuo Fanatic oli kuin RRD fsw 120 (tai 100). RRD:n tilavuudet taitaa olla annettu todella alakanttiin.


Ainakin saksalaisen Surf:in testissä RRD FSW oli huikeasti ylilitrainen ja vastaavasti Fanatic alilitrainen ilmoitettuun tilavuuteen nähden. RRD FSW 101 olikin mittauksessa (upotusamme) 108 litraa ja Fanatic Freewave 105 TE 101-litrainen, mikä alkaa etenkin RRDn kohdalla olla jo kokoluokkaa isompi lauta.
http://www.surf-magazin.de/test-center/ ... e-101-ltd/
Matso
Advanced Member
 
Posts: 33
Joined: 29.4.2008 18:08

Re: Ajotekniikkaa ym

Postby PGVirtual » 6.2.2011 19:39

Samaahan minä yritin sanoa kesälläkin! Hyvä että opella oli enemmän auktoriteettia. HKE plaanaa ihan varmasti aikaisemmin ensi kesänä Melsussa...
PGVirtual
Advanced Member
 
Posts: 126
Joined: 29.3.2007 9:20


Return to Yleistä

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests