Talvikilpailuja

Formula, Raceboard, Slalom, RSX

Postby terrieri » 27.10.2007 15:03

No niin,

eiköhän ruveta järkkäämään talvikauden kalenteria?

Ehdottaisin kauden ekan kilpailun pitämistä Varkauden lähimaastossa - kahdesta syystä:

- tunnen paikat ja jäät tulee huomattavasti aikaisemmin kuin Etelään tai meren rannalle

- kaikille tulee kutakuinkin yhtäpitkä matka, tulipa pk-seudulta, Turusta, Kalajoelta tai Kajaanista

Kauden mittaan ymmärsin ajettavan ainakin Kalajoella, Kajaanissa ja vielä jossain "Pohjoisessa". Onko havaintoa Säkylästä?

Ekan kisan yhteydessä voitaisiin herättää STAL (Suomen Talvipurjehdus Liitto). Yhdistys on ollut voimissaan 90-luvulla ja paperit on edelleen hyvässä tallessa.

Näkisin että yhdistyksellä olisi käyttöä ensinnäkin kisojen järjestelyssä (itse järkkäsin edellisen kilpailun omissa nimissäni ja multa mms. käveli sponsori ulos ja lehti-ilmoitusten kanssa oli vaikeaa kun olin yksityishenkilö; SM:tkin jäi viime vuonna ajamatta kun homma jäi loppujen lopuksi yhden miehen niskoille jäiden sulattua alkuperäisestä paikasta). Kun pidetään perustamiskokus kilpailun yhteydessä voivat kilpailijat päättää, miten vastuu jakaantuu. Itse veikkaisin että STAL voisi olla virallinen järjestäjä ja paikallinen toimija hoitaa käytännön valmistelut.

Ei sen puoleen, hyvään kisaan riittää viisikin purjehtijaa, sopiva tuuli ja jää sekä paikan päällä sovittu rata. Loput hoituu netin välityksellä. Eli ei se järjestäminen vaikeata ole.

Toinen yhdistyksen homma olisi lajin edistäminen - ainakin tiedon toimittaminen lehdille, mahd. tapahtumat, rakennusohjeet yms. Itselläni on joitain ajatuksia tuohon suuntaan ja oletan että muillakin on jotain. Jotta laji säilyisi elinvoimaisena pitää siihen hakea väkeä "uuden surffariaallon porukasta".

Kolmas voisi olla vuoden 2009 tai 2010 MM purjehduksen saaminen Suomeen.

Oskari on lajin varsinainen edustaja SPLL:ssä. Jos joku haluaa ottaa meikäläiseen yhteyttä niin sähköposti (gurvits ät gmail.com) tavoittaa parhaiten.

Jäällä nähdään!

terrieri
terrieri
Advanced Member
 
Posts: 80
Joined: 3.4.2007 10:31

Return to Ratakilpailuluokat

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests