BALTIC CUP 8-10.8.2008 SAARENMAA RAPORTTI

Formula, Raceboard, Slalom, RSX

2 lähtöä

Postby fin66 » 9.8.2008 14:34

edes siltiVoi helvetti farssiksi tämä menee. Kaikki suomalaiset myöhästyivät ekasta lähdöstä. 11.8 keli
2 lähdössä sai ekaa kertaa vähän jo kisata. Hyvä paappari lähtö. Vit... Ekalla kryssillä levä evään. Nyt pääsi jo yläpohjulle kärjen tuntumassa. Silti jäljessä. Vauhti kuitenkin kohdalla toivottavasti pääsisi kokeilee vauhtia kärjen kanssa . Edes kerran...
fin66
Advanced Member
 
Posts: 65
Joined: 29.3.2007 21:22

Masentaa

Postby fin66 » 9.8.2008 19:11

Voi voi. Ei jaksa. Tänään saa mennä viihteen puolelle. Pullojen määrästä päätellen huomisen lähdöt jää väliin... Ehkä laitan raporttia sit ku tää elämä taas näyttää valoisammalta. Ehkä discon jälkeen :roll:
fin66
Advanced Member
 
Posts: 65
Joined: 29.3.2007 21:22

Oikea raportti lauantai päivältä

Postby fin66 » 9.8.2008 20:58

Lauantai

1 lähtö

Vihdoinkin pääsin 11.8 ja "selectillä" menemään, niistä oli Jäänyt suomen baltic cupista hyvä maku.
MUTTA jollakin ihmeen konstilla myöhästyin lähdöstä ( kaikki suomalaiset). Tuuli oli rataalueelle mentäessä erittäin kevyttä ja välillä ei päässyt plaaniin. Sahasin pari siivua lähtölinjaa pitkin sivutuulessa ennenkuin tuuli yltyi tarpeeksi kryssi varten. Muut olivat jo karanneet pitkälle. Pääsin kuitenkin ajamaan tuulessa melkein yläpoijulle asti ja pääsin jo muitten tuntumaan. Juuri ennen ylpoijua tarttui taas levä evään ja jouduin heittämään tuplat perutuksen kera. Prrkele. Vauhti tuntui kuitenkin hyvältä ja olin lopulta 14. Ihan ok . En muista muuten mitään siitä lähdöstä. Theo tuli heti mun perään mutta ei päässyt ohi vaikka uhitteli viimeisellä poijulla

2 Lähtö
Paapparin paikka. 70% lähti papparilta. Pääsin hyvin lähtemään en ihan poijulta mutta vapaisiin tuulin ehkä keskeltä. Edessä est-313 mutta pääsin ylemmäs ja kovempaa. MUTTA yhtäkkiä mentiinkin samoihin ja jouduin taistelemaan että pysyin paikeista poissa. Katse taaksepäin ja heinäähän siellä oli, taas.... Ajoin kuitenkin laylinille asti, jos olisin pysäyttänyt peruuttelemaan olisi koko paappari lössi päässyt päälle ja se olisi ollut siinä. Vedin selvästi pitkäksi, käänsin ja peruuttelin ja kiihdytin. Silloin Est-313 oli jo kaukana kärkiporukan tuntumassa. Sit menikin puoltoista kierrosta ilman levää tai muita haavereita, pääsin ohittelemaankin ja tuntui että vauhti oli erittäin kilpailukykyinen sekä ylös että alas tuulta ehkä 5-7m/s. Jäi hyvä mieli, maalissa 7. Vihdoinkin kelpo tulos, JOS olisin päässyt lähtemään ihan poijulta ja JOS levää ei itämeressä olisi niin sit olisin jo päässyt gameihin mukaan.

Lounas tauko.
Hyvää mössöä napa täyteen

3 Lähtö.
Purjeveneitten mastot ulisi ja (Kieler Wohen hyvät muistot saivat mut tansimaan sambaa, tä mikä heitto toi oli, jussille terkkui) huhu kävi että tuuli oli yltynyt. Eiku panikissa 10.7 kehiin, vaikka Erno oli kipparikokouksessa sanonut että keli heikkenee päivän aikana. Ennen lähtöä tuulikin reippaasti 8m/s. Mutta sit rupes tippumaan . Lähtö keskeltä linjaa ei onnistunut kovin hyvin. Ylläty yllätys en oikein ehtinyt valmistautua enkä ehtinyt poijulle ottamaan paappari lähtöä niikuin olisi pitänyt. Joku oli säädöissä ihan pielessä, alaspäin en päässyt millään. Kovimissa puuskissa kryssi kulki mutta jotenkin oli tahmean oloista. Taas tuplat ja leväperutukset päälle. Otsaan rupes jo kasvamaan pattia. Ei toivoakaan taistella kärkipaikoista tällaisella menolla, ei liikkunut. Theo, Oskari ja Anders oli kaikki jossain vaiheessa lähellä mutta en päässyt kuitenkaan seuraamaan niitä loppuun asti, ne aina katos jonnekin . Maalissa 23, ei ihan hirveästi innostanut, mutta vauhti ei riittänyt parempaan, ja lähdöt pitää olla paljon parempia jos haluaa 10 sakkiin.

4 Lähtö.
Vähän olin tehnyt säätöjä ja ainakin kryssi oli parantunut. Lenssi ei liikkunut kyllä mihinkään, voi olla että purje oli liian pieni. Nyt olin hyvissä asemissa ja taktiikka selvä, ekaa kertaa näissä kisoissa. Tuuli oli kääntynyt todella paljon oikealla ja lähtölinjaakin säädetty mutta ei tarpeeksi, törkee vene etu. Takitiikka oli ottaa lähtö veneeltä, ajaa 500m vapaisiin tuuliin ja sitten heti heittää venda , oletin että tuuli kääntyisi vielä . Olin juuri oikeassa paikassa, kiihdytysrata oli edessä ja aukko valittu. 20s jäljellä. HEEEEEEI.....PAM..... Sorry I didn’t see you. Vitttttttttttt, prkkkkekkekekekllel sasaasasastatstatsassnnaa. Siinä se Latvialainen sitten oli mun keulan päällä ja JEP ei tullut nappi lähtöä. Odotin kiltisti että Lattari sai purjeen nostettua ja lähdin sit, ( taas jälleen ja jo kolmannen kerran melkein viimeisenä). Pysyin kuitenkin taktiikassa ja se toimi niin helvetin hyvin, kunnes Leväääääääääääääääääääää. Eli venda, perutukset, tarkistus katse, rauhallinen kiihdytys, patin takaisin painaminen ja menoksi.
Ei näyttänyt kovin pahalta. Taktiikka toimi ja kurssi oli hyvä, muut oli ajanut nousevaa styyraa pitkälle ulos, mutta kokivat harmittavan takaistuimen kun käänsivät paapparille.
Tähtäsin jo nyt poijua päin mutta sisäinen minäni sanoi että ”jon” heitä venda ja pysy tuulessa , mutta joku pieni piru esti minut tekemästä näin ja hyvä tilanne muutui huonoksi. 200 poijusta jouduin laskemaan kurssia ku tuuli loppui. Sahasin sitten siinä es taas kunnes kaikki se etu mitä olin kuvitellut saavani oli kadonnut. Oskari ajoi kerran ohi ja huuteli tyhmyyksiä. Pääsin lopulta yläpoijulle. Anderskin oli siinä lähellä. Alaspäin ei vaan tullut mitään. Alas tultiin Andersin kanssa ihan yhtäaikaa, meinas jo kolahtaa. Pääsin ”omassa ryhmässäni” parhaiten kryssimään ja painelin menemään ylemmäs ja kovempaa ku muut. Vielä 300m ennen yläpoijua kaikki näytti hyvältä. 50m yläpoijusta alaspäin jouduin sitten johonkin mustaan aukkoon. KAIKKI muut jotka olivat siinä ympärillä plaanasivat !!!?????. Ei tajua.
Käänsin n. 100m Martinin ja 40m Marjan jälkeen. Maalissa Martin maalissa 12, Marja 16 ja minä 20 !!!! Että niin hyvin se lenssi kulki, jep.
Ei nyt ihan hyvältä tunnu. Mun BalticCup kirous jatkuu ei vaan pysty eikä kykene. Ehkä mun pitää muuttaa muun tuuri teoriaa, näissä kisoissa ku ei ole yhtään sitä tuuria ??
Yyterissä ajoin yhden kryssin ja yhden lenssin Janiksen kanssa, tuntui hyvältä. Ajattelin että voisi ehkä pärjätä ja antaa vastusta. Mulla paras sijoitus kuudessa lähdössä on 7:s, Janiksella huonoin sijoitus on 1.
Että silleen.

Tänään tää saa mennä Bacardin ja Discon puolelle.
fin66
Advanced Member
 
Posts: 65
Joined: 29.3.2007 21:22

Tulokset

Postby fin66 » 9.8.2008 21:07

1) Janis 1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1, ja jatkuu
2) Maris
3) Mölder'
4) Erwin
5) lat-666
6) dale
16) Jon 16, 20, 14, 7, 20, 23
25)Oskari 15, 14, dnf, dns, 31, 31
32) Lasse dnc, 32, dns, dnf, 38,34
xx) Anders ja Theo parhaat lähdöt 23. TulosKännykkäkuvaan he eivät mahtuneet
fin66
Advanced Member
 
Posts: 65
Joined: 29.3.2007 21:22

Antero ja jusserro

Postby fin66 » 9.8.2008 21:08

Lohduttakaa nyt vähän
Jos täytätte mun lasini.....
fin66
Advanced Member
 
Posts: 65
Joined: 29.3.2007 21:22

BALTIC CUP TULEVAISUUS

Postby fin66 » 9.8.2008 21:14

Juttelin vähän Ernon Martinin ja Mariksen kanssa.
Olivat vähän näkästyneitä siitä että suomalaiset eivät käy heidän kisoissa.
Ongelmalle pitäisi löytää ratkaisu.
Muuten suomessa ei enään järjestetä kisoja, suomalaiset eivät pääse mukaan kiertueelle, osakilpailu siirtyy venäjälle. Tällaisia on väläytelty.

et silleen , pitää vissiin pitää pikku palaveri

Nyt lähti eestiläisten Eteläafrikka video pyörimään, näkyy
fin66
Advanced Member
 
Posts: 65
Joined: 29.3.2007 21:22

Sunnuntai.

Postby fin66 » 10.8.2008 15:35

8ms aurinkoa ja vesisadetta. Pitäisi yltyä 10ms. Viritin 10.7 uuteen uskoon. Puomi ylös. Hurrcane alle. Tuntui paljon paremmalta ku eilen. Mutta mutta tuuli hiljeni 5ms. Yritin paappari lähtöä mutta en päässyt kunnolla vauhtiin pienellä purjeella. Kryssillä tuki taas levää pari kertaa. Rupes jo keittää jä olin valmis uimaan rantaan. Alaspäin julki jo paremmin varsinkin puuskissa. Vertailu kohteet olivat toki väärää tasoa. 2 lähtö. Jäin täysin seisomaan venelle jä lyöväsin siinä vähän aikaa ennenkuin pääsin menemään. Sit sitä taas surffailtiin 3 lähtö kohtalainen paapparilähtö. Mutta vaikka tuuli hyvin en pärjännyt. Nyt ollaan jo lassen kanssa bussissa matkalla kotiin. Onneksi on sentään caddy joka hoitaa kamat kotiin. Anders veti muuten 1 lähdön hyvin jä oli pitkään 10 sakissa.
fin66
Advanced Member
 
Posts: 65
Joined: 29.3.2007 21:22

Postby HessuFIN-808 » 13.8.2008 0:16

No ei se oo ollut etelässäkään vissiin helppoa.

hyvä oskari, oot taas kovassa iskussa kotimaan kisoja varten :P
HessuFIN-808
Member
 
Posts: 16
Joined: 26.3.2007 12:48

Previous

Return to Ratakilpailuluokat

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron