Mistä aloittelijalle sopiva spotti syys-lokakuulle?

Mistä aloittelijalle sopiva spotti syys-lokakuulle?

Postby HerraAkseli » 13.9.2012 21:34

Terve,

Ehti tulla syksy, ennen kesälomaa, joten nyt etsin sopivaa spottia aloittelijalle syys-lokakuulle. En ole ikinä edes kokeillut leijalautailua, joten tarvitsisin apua paikan valinnassa. Olen valmis maksamaan kurssista kyllä, mutta haluaisin, että opetus olisi kohtuullista, ja että spotin ja lentokentän välin pääsisi julkisilla. En tahtoisi laittaa koko matkakassaa lentoihin, joten kohteen olisi varmaan syytä olla Euroopan puolella. Olin alunperin katsonut Lissabonin seutua, mutta onko paikka liian vaativa aloittelijalle?

-Akseli
HerraAkseli
Newbie
 
Posts: 1
Joined: 13.9.2012 20:58

Re: Mistä aloittelijalle sopiva spotti syys-lokakuulle?

Postby Antti V » 25.9.2012 07:07

Moi

Mahtaakohan olla jo myöhäistä vinkkailla, mutta...

Kos:n Kohilari rannalla olin viime vuonna lokakuun puolivälissä ja siellä olevassa pienessä surffiputiikissa oli ainakin hyvä meininki.
Kausityöläiset taitaa usein vaihtua vuosittain, joten säkästä kiinni. Nyt syksyllä taisi kylläkin joku kite chatissa hehkuttaa, että oli saanut hyvää palvelua tänäkin kesänä.
Löytyi: "201237 - 11.09 20:09:55 palmi: Kossilla Kohilari beachilla kunnon palvelu leija repes ilmassa melkein kahtia kun pääsin rantaan surffi baarin kaveri jo juoksi tuomaan paikallisen leija korjaajan puhelin numeroa jotta ei menisi loma ketuiksi. muutenkin hyvä paikka ennen puoltapäivää voi ajella 15nm ja yhdestä etennpäin kympillä iltaan asti taitaa olla varmat tuulet. t.palmi kossilta"

Miinuspuolena tuolla on, että yleisimmällä tuulensuunnalla (luode) tuuli tulee suoraan rantaa vasten, mikä ei ole optimaalista harjoittelluun, mutta matalaa on kuitenkin jonkin verran.
Ei ole myöskään enää tähän aikaan vuodesta ihan varmatuulinen paikka, mutta ei taida Euroopassa olla muutkaan, kai.

Tuo putiikki menee talveksi säppiin lokakuun puolivälissä, joten jos tuonne haluaa, niin kannattaa pitää kiirettä.
Ruuhkaa siellä ei pitäisi ainakaan enää tähän aikaan olla.

http://locations.splocs.com/kitesurf/lo ... ilari.html
Antti V
Member
 
Posts: 21
Joined: 30.6.2009 06:49
Location: Tampere


Return to Leijalautailu / Kiteboarding

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests