Leijassa 4 pientä reikää, mitä tehdä??

Leijassa 4 pientä reikää, mitä tehdä??

Postby banditx » 2.2.2012 18:25

leijassa on 4 pientä reikää.

Mitä minun kannattaisi tehdä rei-ille?
Jos paikata niin millä ja miten?
Minulle tuli ensimmäisenä mieleen, josko olisin vetänyt esim. ilmastointiteipin palaset reikien päälle molemmin puolin leijaa mutta ko. teippi on melko raskasta...

Varmaankaan mitään vaikutusta rei-illä ei leijaan ole mutta helposti tuollaiset reiät suurentuvat... Tulevaisuutta ajatellen paikkaus voisi olla viisasta, mielestäni.

Alla kuvat rei-istä:

Reikä 1:
Image

Reikä 2:
Image

Reikä 3:
Image

Reikä 4:
Image

Ja reikien sijainti leijassa: Reiät eri puolilla leijaa, tyyliin 2---2

Image
Image
Last edited by banditx on 12.4.2012 16:25, edited 1 time in total.
banditx
Advanced Member
 
Posts: 63
Joined: 6.1.2010 14:05

Re: Leijassa 4 pientä reikää, mitä tehdä??

Postby Sami » 2.2.2012 19:14

No noita nyt tulee.. Ripstop- tai dacronteippiä päälle ja menoksi. Hifistelijä laittaa molemmin puolin. Tarvittaessa reunat voi varmistaa vaikka liquisolella, ettei lähde irtoamaan. Ainakaan noi pienemmä ei todennäköisesti lähde edes suurenemaan, vaikka et tekisi yhtään mitään. Eikä varmasti haittaa käyttöä.
Sami
Sami
Advanced Member
 
Posts: 293
Joined: 10.1.2003 17:28

Re: Leijassa 4 pientä reikää, mitä tehdä??

Postby kni » 3.2.2012 00:44

Samia kompaten: purjeteippiä tilasin ite, kun totaalisen noviisi olen, (Captain's shopista, ei-maksettu mainos) ja teippasin pikkureijät ja nirhaumat piiloon. Helpotti kovin henkisesti ja kun oli punaista teippiä punaiseen leijaan niin esteettinen vaikutelma oli bueno. Jeesusteippi varmaan on niin raskasta ettei leija enää jaksa just nousta ollenskaan :P
kni
Newbie
 
Posts: 6
Joined: 24.11.2011 23:21

Re: Leijassa 4 pientä reikää, mitä tehdä??

Postby Immu » 3.2.2012 17:50

Mä hankkisin rullan ripstop-teippiä, myös "spinnuteippinä" tunnetaan (eli samaa tavaraa ku tuo leijan ohut kangas liimapinnalla). Siitä sitten leikkaan pikku pätkän, pyöristää palan reunat ja liimaa putsatulle kankaalle. Suositan vielä laittamaan sitä Liquisole-liimaa (saa melkein mistä vaan marketista ja sekatavara- tai rautakaupasta) ohut siipaus paikan reunojen päälle, koska tuo ripstop-teippin liima on vähän semmosta että ajan kanssa voi paikka lähteä reunoista rullautumaan irti.
Molemmat tavarat kuuluu leijailijan perusvarustukseen, liquisolella voi fiksailla kaikkea muutakin... :)

Toinen vaihtoehto on se dacron-teippi, jota saa pienempiä lappuja marketeista tekstiilipaikkaukseen tarkoitettuna, tai vaikka purjenumerokäyttöön isompaa palaa alan liikkeistä. Tämä tavara on paksumpaa ja kestävämpää, ja liima on niin vaffaa että pysyy ilman ompeleita tai liimasaumoja.
Mun harrikassa on pakki!
Immu
Advanced Member
 
Posts: 535
Joined: 10.3.2005 16:30


Return to Rakentelu / DIY

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron