Venttiilinkin voi vaihtaa mutta kannattaa koittaa ensin liimalla korjaamista. Voi päästä pienemmällä vaivalla kun ei tartte olla niin tarkka venttiilin sijainnin suhteen...
Mulla murtui joskus venttiili ihan siitä kauluksen vierestä ja satuin olemaan silloin ulkomailla. Paikallisesta rautakaupasta ei löytynyt liquesolia, joka on yksi parhaista liimoista leijakorjauksiin. Sen sijaan lennokkiliiman oloisto tököttiä oli tarjolla ja sitä sitten tuli käytettyä. Korjasin venttiilin liimaamalla ensin murtumakohdan lennokkiliimalla ja sitten teippasin ympäriltä Leukoplast-laastariteipillä. Tarkoituksena oli koto-Suomessa vahvistaa vielä Liquesolilla mutta jäi tekemättä. Ihan hyvin kesti omassa käytössä vielä vuoden, enkä uudelta omistajaltakaan kuullut että ois hajonnut...
Kannattaa aina miettiä liimauksen jälkeen (tai ennen jos kyseessä on bladderin korjaus), saako jollakin keinolla vedon pois liimakohdasta. Toi leukoplast laastariteippi on ollut käyttökelpoinen korjausvaruste usemmallakin reissulla, koska siinä on ihan järjettömän hyvä liimapinta! Hakkaa ilmastointiteipin 10 - 0!
Liquesol taas on hyvä kumiliima kaikkeen leijakorjaukseen ja varmasti turvallisempi vaihtoehto kuin lennokkiliima tms. Ikävää ja sottavaa käyttää tosin.. Liquesolia saa lähes kaikista rautakaupoista... Lennokkiliimat on usein kovia ja lisäksi niissä voi huonossa tapauksessa olla liuotinta, joka syövyttää bladderiä.