Hei osaakohan joku auttaa

Postby xtremewinds » 9.11.2006 12:04

Oltiin viime kesä Turkissa ja yllättävän monelta kiteilijältä meni leija halki (kangas repes) lähin korjaaja oli Istanbulis ja kesti noin viikon saada sen takas. Monta euroo olis tienannut jos olis tiennyt miten niit leijoi korjataan joten tän talven tarkoitus olis et oppis korjaamaan ja ompelemaan tollasii isoi haavereit leijois. Onko jollakin tietoa ja taitoa jolta kysyä neuvoa?
Minkälainen ompelukone on paras? Onko omia netti sivua josta voi kysyä neuvoa yms? Kaikki tieto halutaan et täst tytöst saadaan leija suutari :D
mailii voi pistää osoitteeseen
helenadulce@hotmail.co.uk

Kiitoksia jo etu käteen
[COLOR=orange][FONT=Times][SIZE=7] www.xtremewinds.com
xtremewinds
Member
 
Posts: 22
Joined: 24.4.2005 22:54
Location: Saariselkä

Postby Vesku » 9.11.2006 12:15

Hyvä Helena! Oikea asenne!

Kyllä leijan oppii korjaamaan siinä missä tuulipuvunkin. Oppia voisi saada purjeneulojilta, mutta itsekin voi treenata korjaamalla vanhoja leijoja, jos osaa muuten ommella. Ainakin Cabaretessa leijakorjaajat olivat ihan itseoppineita mukavan näköisiä paikallisia latinotyttöjä, joten eiköhän sekaan mahdu varsinais-suomalaistakin naiskauneutta :) (Sori tämä täysin turha ja seksistinen kommentti)

Etsi hakukoneella vinkkejä ja juttele paikallisen suutarin tai ompelijan kanssa muista käytännönvinkeistä, jos purjeneulojia ei ole Saariselällä. Neulat ja langat pitää olla tarkoitukseen sopivia. Lisäksi tarvitse eriväristä ripstoppia tms. leijamateriaalia. Oulussa on leijojen rakentelijoita, joten pojat voivat kertoa omista kokemuksistaan patjojen kanssa.

Voit myös yrittää olla suoraan valmistajiin yhteydessä, jos heiltä löytyy korjausohjeita tai materiaalineuvoja.

Laita torille ilmoitus ja pyydä jengiä lähettämään sulle vastaanottajan laskuun risoja leijoja oppimateriaaliksi.

Terkuin,

VESKU



<!--EDIT|Vesku|Nov 9 2006, 11:17 AM-->
Vesku
Advanced Member
 
Posts: 978
Joined: 9.1.2003 22:01
Location: Piikkiö, Finland

Postby karri3 » 9.11.2006 12:52

jess helena! singeri laulamaan!!!!!!!!!

Multa saat heti yhen malli kappaleen, ni pääset treenaamaan. on yksi sisältä revenny advancen 3 m2... saat sen! ni tulee hauskin osuus: ajat sen 15 m/s kelissä kiteloopilla tonttiin ja katot mistä hajoaa seuraavaksi...

Eli sen voit vaikka purkaa osiin opiskellessasi...

t. karri3
Image
karri3
Advanced Member
 
Posts: 444
Joined: 23.1.2003 21:09
Location: Espoo

Postby thomas » 9.11.2006 18:51

Moro!

Meikäläinen on korjannut täällä Joensuussa omia, sekä kavereiden leijoja. Purjeneulomosta kannattaa hakea spinaakkerinylon kangasta (vastaa leijan ohuempaa kangasta) ja sitten kannattaa olla dacronia (normi purjekangasta) molempia saa eri vahvuisina. Neulomossa kyllä osaavat neuvoa.

Lankana olen itse käyttänyt vahvaa tekokuitu lankaa (Ei saa vetämällä katki). Sitten on hyvä ostaa vielä kaksipuolista teippiä jolla kankaat on helppo liimata toisiinsa (sama metodi kuin purjeiden tekemisessä, näin myös ompeluhelpottuu. Jos ja kun liimateippiä käyttää niin neula on muistettava puhdistaa jollain sopivin välinajoin muuten saattaa alkaa kone tökkimään. dacronteippiä (liimakangasta) on myös hyvä olla. Itse ostin kyseiset tuotteet joskus wb-sails nimisestä neulomosta joka sijaitsee Helsingissä.


Omeplukoneena käy mikä tahansa perusompelukone. tikkinä suositellaan käytettäväksi triplasiksakkia. dacronteippiä (liimakangasta) on myös hyvä olla. Itse ostin kyseiset tuotteet joskus wb-sails nimisestä neulomosta joka sijaitsee Helsingissä.

Näillä materiaaleilla olen itse korjannut pieniä vekkejä ja tehnyt palapelileijoista ehjiä.


Thomas :lol:
thomas
Advanced Member
 
Posts: 66
Joined: 10.1.2003 14:59
Location: Joensuu


Return to Rakentelu / DIY

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron