Hypyn perusteet?

Hypyn perusteet?

Postby jannyman » 11.1.2011 22:22

Olen reilun vuoden leijaillut ja leija on käynyt tutuksi niin kovasti kiinnostaisi päästä ilmaan eli hyppiä.
Olen yrittänyt selailla jenkkifoorumeita ja sieltähän löytyy kyllä miten tulisi hypätä mutta valitettavasti englantia en ymmärrä käytännössä ollenkaan eli vieraskieliset opit ovat minulle täysin hyödyttömiä.
Olen pienestä syrjäkylältä ja kylän ainut leijailija, joten kokeneemmiltakaan en pysty hyppimisestä kyselemään.
En foorumin haulla löytänyt kunnon ohjeita miten tulisi hyppiä ja siksi ajattelinkin, että sellainen aihe voisi olla hyödyllinen.
Voisin kuvitella, että muitakin "aloittelijoita" mahdollisesti kiinnostaisi hyppiminen ja asiantuntevilla ohjeilla se olisi kaiketi turvallisinta aloitella.
Leijakursseille ei ole minulla mitään mahdollisuutta osallistua. Lähin leijaopetuspaikkakunta on noin 450km päässä ja työssäkäyvänä ihmisenä valitettavasti aikataulut eivät vain käy yhteen.

Voisikohan joku asiantuntevampi arvon foorumilainen listata alle, mielellään vaihe vaiheelta mitä tulisi tehdä, jotta ilmaan pääsisi?

Ilmaa pitäisi saada :D
jannyman
Member

Re: Hypyn perusteet?

Postby KawaSami » 13.1.2011 12:26

Loin just vähän vastaavan tonne leijalautailun puolelle:
viewtopic.php?f=2&t=8702

Ihan pelkän hypyn perusteita siellä ei ole, mutta jotain kuitenkin.
KawaSami
Advanced Member

Postby samsirius » 29.1.2011 13:38

samsirius
Member

Postby JaHuu » 4.2.2011 18:10

Moi!
Mistähänpäin tälläinen syrjäkylä mahtaa löytyä?
Moni harrastaja on kuitenkin melko liikuvaista sorttia, joten harrastuspaikkojen perässä tulee liikuttua ja joskus jopa pidempiäkin matkoja.

Janne
JaHuu
Member

Return to Talvileijalautailu / Snowkiting