missä säilyttää pumppua ?

missä säilyttää pumppua ?

Postby ILPO » 30.12.2010 14:21

Moi !
Olen muutaman vuoden patjaleijailun jälkeen aloittelemassa pumpattavalla (Ozone Catalyst) leijahiihtoa. Pari kokeilukertaa on jo alla ja aiemmin olleet ennakkoluulot ovat karisseet.. :)
Patjalla toimiessa leijan käyttökuntoon laittelun jälkeen laittelin reput ym kamat selkään ja matkaan. Kamat tulee selässä sinne asti mihin leijailusession silloin lopettaa!
Nyt pumpattavalla ajaessa ongelmaksi on tullut tämä pumppu ja sen kuljetus
Uskaltaako sitä ottaa repun sisään, kestääkö se näitä normaaleja kaatumisia ym, koska käytän leijatessa moottoripyöräily-yläsuojia -

Miten te muut teette ?

Kysyy Ilpo
ILPO
Newbie

Re: missä säilyttää pumppua ?

Postby Vesku » 8.1.2011 09:59

Mä jätän kaikki kamat jäälle jääruuvilla kiinni ja en kanna mitään selässä. Kaatuamisessa voi sattua turhat rojut.

Jos joudut kantamaan pumppua mukana ajettaessa, niin en keksi mitään muuta paikkaa kuin reppu. Mutta en kyllä ole nähnyt ketään, joka roudaisia kamojaan mukana. Onko sinulel jokin erityinen tarve tälle?

VESKU
Vesku
Advanced Member

Postby karmatti » 9.1.2011 10:09

Vesku wrote:Mä jätän kaikki kamat jäälle jääruuvilla kiinni ja en kanna mitään selässä. Kaatuamisessa voi sattua turhat rojut.

Jos joudut kantamaan pumppua mukana ajettaessa, niin en keksi mitään muuta paikkaa kuin reppu. Mutta en kyllä ole nähnyt ketään, joka roudaisia kamojaan mukana. Onko sinulel jokin erityinen tarve tälle?

VESKU

mites Vesku sitten, jos ei harrastakaan pelkästään erinäisten temppuhärveleiden pyörittelyä postimerkin kokoisella pläntillä, vaan haluaa kruisailla vaikka jonnekin 10kilometrin päähän, jätetäänkö se reppu silloinkin sinne jääruuviin odottamaan, että kuka niitä sieltä tulee noutamaan? Ainakin itse otan repun mukaan, kun lähden vähänkin kauemmaksi ajelemaan ja varsinkin jos olen yksin liikenteessä. varsinkin tellu/randosuksilla liikkuessa ne teleskooppisauvat kun on hyvä olla mukana, niin on huomattavasti kivempi hiihdellä takaisin lähtöpaikkaan, kuin rämpiä laskumonoilla polvenkorkuisessa hangessa, jos sattuu vaikka se tuuli lopahtaamaan tai jotain menee vikaan.

mitä tuohon pumpun roudaamiseen&kestävyyteen kaaduttaessa tulee, niin ei ole kokemusta, kun pääsoin patjoilla tulee ajeltua..

-Kari
karmatti
Advanced Member

Postby Vesku » 9.1.2011 15:00

karmatti wrote:mites Vesku sitten, jos ei harrastakaan pelkästään erinäisten temppuhärveleiden pyörittelyä postimerkin kokoisella pläntillä, vaan haluaa kruisailla vaikka jonnekin 10kilometrin päähän, jätetäänkö se reppu silloinkin sinne jääruuviin odottamaan, että kuka niitä sieltä tulee noutamaan?

Kyllä ainakin itse jätän vaikka ajelenkin hieman laajemmalla. Aina on pakko palata samaan paikkaan, koska auto on siellä - tai koti, jos lähden tuosta takapihalta. Vai milläs itse tulet takas autolle? :)

Tietysti, jos harrastaa vaeltamista ja haluaa kantaa kaikki rojut mukana, niin tilanne on toinen. Tosin siihen hommaan ottaisin itse pari patjaa, joista toinen on repussa tuulen muuttumista varten - enkä pumppua. Muutenkin matka-ajelu versus samalla lahdella pyöriminen on kaksi eri maailmaa.

Itse en pidä mukana kuin kaikkein välttämättömimmän, mutta jokainen tyylillään. Ja mä ajan laudalla, joten sauvat ei hirveesti auta. Lumikengät auttaa.

VESKU
Vesku
Advanced Member

Postby karmatti » 9.1.2011 17:13

Vesku wrote:Kyllä ainakin itse jätän vaikka ajelenkin hieman laajemmalla. Aina on pakko palata samaan paikkaan, koska auto on siellä - tai koti, jos lähden tuosta takapihalta. Vai milläs itse tulet takas autolle? :)

Tietysti, jos harrastaa vaeltamista ja haluaa kantaa kaikki rojut mukana, niin tilanne on toinen. Tosin siihen hommaan ottaisin itse pari patjaa, joista toinen on repussa tuulen muuttumista varten - enkä pumppua. Muutenkin matka-ajelu versus samalla lahdella pyöriminen on kaksi eri maailmaa.

Itse en pidä mukana kuin kaikkein välttämättömimmän, mutta jokainen tyylillään. Ja mä ajan laudalla, joten sauvat ei hirveesti auta. Lumikengät auttaa.

VESKU

no jos ei pääse takas lähtöpaikalle, niin soitetaan vaikka taksi lähimmälle tielle, tai kilautetaan moottorikelkkailevalle kaverille :-) no joo, tokihan yleensä tulee palattua takas samaan lähtöpaikkaan, mutta jos jotain yllättävää sattuu tuolla jossain kauempana, niin onhan se mukavampaa pakata leija reppuun, kuin kantaa sitä (+suksia/lautaa) kainalossa se muutama kilometri sinne lähimmälle tielle, varsinkin jos sitä lunta on enempi, niinkuin nyt... niin paitsi jos se leija karkaa, niin silloinhan se on yks hailee, missä se reppu ja jääruuvi on :-)

mulla on kyllä monesti repussa mukana se toinenkin leija, varsinkin jos ennusteet lupaa kovenevaa/laantuvaa tuulta, ei tarvii laiskan sitten autolle asti kömpiä riepua vaihtamaan, kun keli muuttuu, mutta sitten jos oikeesti pitempää reissua pääsis joskus ajelemaan, niin sitten kyllä hyllytän jo reppuidean kokonaan ja pistän ahkion vetoon. täällä savossa tosin on noi järvet niin pieniä, että ahkiota on tullut käytettyä pääosin vain kamojen jäälle kiskomisessa, mutta hyvin tuo tuntuu leijan perässäkin tulevan, kun sitä on pariin otteeseen kokeillut.

mutta edelleenkään ei siis mitään hajua, miten tuollainen pumppu kestää kaatumisia, eikä itseäkään toki huvittaisi tipahtaa selälleen sellaisen päälle, joten jätän testaamatta :-)

-Kari
karmatti
Advanced Member

Postby Immu » 11.1.2011 15:48

Pumppua ei ainakaan kannata -15 pakkasessa potkia laskumonolla lumesta puhtaaksi. Silloinkin siitä saattaa saada vielä roudarinteipilla ainakin vuoden kestävän vekottimen, vaikka seinä oli ihan palasina. :lol:
Mun harrikassa on pakki!
Immu
Advanced Member

Return to Talvileijalautailu / Snowkiting