Talvileijailun lumilautasiteet?

Talvileijailun lumilautasiteet?

Postby E1m0 » 13.7.2009 20:40

Olen ymmärtänyt, että kannattaisi käyttää step-in siteitä. Niissä taas ongelmana on lumen pakkaantuminen siteisiin.

Mitä siteitä pidätte parhaina talvikautta ajatellen?
Onko kukaan kokeillut Flow-In siteitä?

Omassa laudassa on normaalit strap siteet, mutta täksi kaudeksi ajattelin harkita uutta lautaa ja siteitä joten kuulisin mielelläni ihmisten mielipiteitä.
E1m0
Member
 
Posts: 15
Joined: 26.4.2009 13:24

Re: Talvileijailun lumilautasiteet?

Postby Lasse ~~O » 14.7.2009 10:52

Flow:n (http://www.flow.com) siteet on olleet suosittuja ja monen käytössä.
Itse olen käyttänyt Flow:n siteitä sekä rinteessä ~6vuotta ja luonnollisesti samoilla siteillä aloitin leijan kanssa.

Toimii hyvin voin suositella.

Tosin itse näen siteiden nopean kiinnityksen ja irroituksen edun suuremmaksi rinteessä jolloin hissiin mennessä laitetaan päivän aikana siteitä edestakaisin kiinni ja auki. Leijalla taas siteet jalkaan ja parin timman päästä pois... Alussa tosin tulee erilaista säätöä ja siteitä joutuu aukomaan enemmän.
Lasse ~~O
Member
 
Posts: 29
Joined: 10.6.2008 17:21

Re: Talvileijailun lumilautasiteet?

Postby Immu » 14.7.2009 22:28

Flowit toimii hienosti, mutta osa käyttää steppareita, osan suosiessa perinteisiä siteitä mukavuussyistä. Kaikki toimii, mutta aloittelijalle joka vielä säheltää leijan kanssa "ylimääräistä", suosittelisin flowia tai stepparia.
Mun harrikassa on pakki!
Immu
Advanced Member
 
Posts: 535
Joined: 10.3.2005 16:30

Re: Talvileijailun lumilautasiteet?

Postby Starkko » 23.9.2009 13:49

Flow ehdottomasti, myös rinteessä, mukava mennä hississä ku napauttaa hipackin vaan "löysäks" niin ei tuu jalatkaa niin kipeeks! Muutenki toimii kite-touhuissa todella mutkattomasti!

FLOW
FLOW
FLOW
---
Starkko Oy
Jarkko Sjöblom
tel. +358 40 481 9594
email. starkko (AT) starkko.fi
http://www.starkko.fi
Starkko
Advanced Member
 
Posts: 125
Joined: 3.9.2008 12:02
Location: Vaasa

Re: Talvileijailun lumilautasiteet?

Postby Pr0m0 » 12.10.2009 17:18

Samaa mieltä Starkon kanssa. Jo 5 vuotta Flown siteillä laskenu rinteessä. Lautoja on menny pari kolme, mutta siteet ovat pysyneet yllättävän hyväkuntoisina. Leijalautailu kun talvella 2008 alkoi, niin siteet sopi paremmin kuin hyvin tähän hommaan. Nyt kun tää kesäkausi alkaa olemaan auttamatta viimeisillään täällä pohjolassa, niin pitää rueta pistää voidetta laudan pohjaan ja kattelemaan muita talvivarustuksia. Veden lämpötila lähentelee nollaa ja ilma alkaa olemaan pakkasen puolella jo yli puolet vuorokaudesta. Kyllä se talvi kohta pukkaa päälle. :D
Airush Vapor II 14m2 (08), Airush Switch 144cm (07), Nobile 666 126cm (08) Hankinnassa: Airush Vapor III 10m2 (09)
Pr0m0
Member
 
Posts: 14
Joined: 30.1.2009 20:24
Location: Kajaani

Re: Talvileijailun lumilautasiteet?

Postby Samb0o » 13.10.2009 10:58

FLOW... viimetalven tuli ostettua flow:t ja en palaa vanhaan malliin. paritalvee tuli vedettyä normisiteil ja nyt ku ajattelee niin tosi kömpelöt oli floweihin verrattuna.
Samb0o
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 13.9.2006 20:21

Re: Talvileijailun lumilautasiteet?

Postby mika_ » 13.10.2009 11:35

Jottei menis pelkästään yhden merkin mainostamiseksi, niin pitää muistuttaa, että onhan niitä step-in siteitä muitakin kuin flow:t. Jopa ihan oikeita steppereitä, joita ei tarvitse kiinnittää käsin... :D

Mulla on ollut Rossignol:in SIS stepperit viitisen vuotta käytössä sekä leijahommissa että rinteessä. Nyt on tokat monot menossa, ja oon ollut tyytyväinen systeemiin. Myös Alppien lautavuokraamoissa Rossarin stepperit on jonkinlainen de facto standardi, joten ei ne aivan susia voi olla.

Mulla on myös lyhyempi käyttökokemus Burtonin steppereistä, joihin en enää palaa: vaikeampi kiinnittää, lumiherkempi ja SELKEÄ signaali siteen kunnollisesta lukittumisesta puuttuu. En tykännyt, mutta makuasioita.
mika_
Member
 
Posts: 20
Joined: 21.3.2006 16:24
Location: Laru

Re: Talvileijailun lumilautasiteet?

Postby Immu » 13.10.2009 17:11

Flowithan ei oikeastaan ole stepparit. Niissä on hienoa se että ei tarvi vahtia onko kengänpohjat lumesta tukossa, ja niihin käy omaan jalkaan mieleinen normaali lumilautakenkä.
Huonona puolena pitäsin sitä että ne on aika järeet kun eivät käyttösäädöissä taivu litteeks laudan pintaan, niin hankalaa kuljetella lautaa kun viel ylimääräistä tilaa. Tarkoittaen että esim alppireissuun siteet tarvii "purkaa" matkaa varten. Ei mikään monen minuutin juttu kuitenkaan, varsinkin jos jollain merkkaa remmeihin itselle sopivat kireyssäädöt.
Mun harrikassa on pakki!
Immu
Advanced Member
 
Posts: 535
Joined: 10.3.2005 16:30

Re: Talvileijailun lumilautasiteet?

Postby Pr0m0 » 13.10.2009 17:32

Totta puhut tuosta kuljetusongelmasta Immu. Monesti reissussa on vähän hankalaa saada fiksusti lauta sopimaan esim suksiboksiin jos on paljon tavaraa. Periaatteessa Flown siteillä varustettu lauta vie parin lumilaudan tilan helposti ellei pura siteitä. "Normi" siteet laudassa taittuu todella helposti pieneen tilaan, mutta Flown siteissä ei saa oikein pieneen tilaan, muutenkun purkamalla "jalkapöytätuen" pois. Ja jos sopivia kiiristyskohtia ei ole merkannut niin sitten saa taas säädellä. Mutta säätelyähän tämä koko harrastus aina välillä on!
Airush Vapor II 14m2 (08), Airush Switch 144cm (07), Nobile 666 126cm (08) Hankinnassa: Airush Vapor III 10m2 (09)
Pr0m0
Member
 
Posts: 14
Joined: 30.1.2009 20:24
Location: Kajaani


Return to Talvileijalautailu / Snowkiting

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron