Firebee vai Ozone????

Postby Sebe » 19.2.2006 21:41

Olen kokeillut Ozonen-Samurai leijaa muutaman kerran, ja aattelin hommata ihka oman menopelin. Kattelin tuossa Leijapoikien ( www.leijapojat.com ) sivuilta Firebee-merkkistä leijaa.

Niin, itse asiaan... Eli onko kellään kokemuksia Firebeen-vetoleijoista? Kaikki info kelpaa!!!!!

T.Nimim.TodellaTietämätön
Sebe
 

Postby Guest_masa » 19.2.2006 22:24

markalla saa markan tavaraa..
Guest_masa
 

Postby Kahis » 19.2.2006 23:32

Olen kokeillut Firebee Forcea ja sanoisin että se ei ole hyvä aloitusleija lento-ominaisuuksiensa vuoksi: Fb on nopea ja agressiivinen mutta ei lähellekään helpoin hallittava. Lisäksi Leijapoikien paketissa oli vakavia puutteita turvavarusteissa :angry:

Lähes samaan hintaan saat huikeasti paremman leijan (jolla on myös hyvä jälleenmyyntiarvo) ostamalla vaikka Flysurfer Cool:in - kokeiltu on ja hyvin toimii. Käytettyä kannattaa myös harkita. Suomen pienillä markkinoilla ei myyjän kannata vedättää (liikaa :P), muuten menee maine eikä kamoja saa liikkumaan millään hinnalla.
Kahis
Advanced Member
 
Posts: 47
Joined: 24.8.2004 18:40
Location: Helsinki

Postby Sebe » 20.2.2006 08:38

Tosiaanki tarkoitus olisi hankkia leija, joka on helppo käsitellä alottelijankin. Oon tosiaanki ajellu Ozonen-Samurai leijalla ( 6m2) muutaman kerran ja se oli sopivan lupsakka ajella. Ei riuhtonu ja ei ollu liian äkänen. Oon sen verran reilun kokoinen kaveri ( 95 kg ), että todennäköisesti päädyn ostamaan isomman leijan, kuin tuo Samurai..
Tuossa kattelin Kitetirrin sivuilta Flysurfer Cool-tarjousta, siinä oli 9 m2 patja 649 €, siinä ilm. tulee kaikki kimpsut mukaan, liekkö sitten halpa, tiedä en. Mut se vois kuitenki olla hinta/laatusuhteeltaan ihan mukava paketti, pitää soitella sinne Tirrille ja kysellä...

Taidan unohtaa sen Firebee-leijan, hinta vaan houkutteli, mut kiitoksia TODELLA PALJON kaikille kommentoijille, etenki tuo viimesin viesti oli valaiseva!
:D
Sebe
 

Postby Mjpaav » 20.2.2006 09:23

9m2 Cooli vois olla sopiva sulle, jos etit edullista ja toimivaa leijaa.

Mä painan kanssa siinä 95 kg ja 9 neliön coolia nyt muutaman kerran paremmin ajelleena tykästyin siihen kovasti. Pienempää ei kantsi edes harkita, jos meinaa ajella useammin kuin pari kertaa kuussa. Pääsi ihan kivasti ajelemaan 4ms sinne reilun kympin puuskiin, kovemmallakin kelillä pärjää varmasti jos saa kunnon kanttipidon (peili jäällä vähän hankalaa). Depoweri vähän rauhattomampi kuin Ozonella, mutta muuten munakkaampi kuin samurai tai access.

Cooleja pääsee Länsi-rannikolla testaamaan Raumalla joka päivä kun tuulee ja ens viikonloppuna Säkylässä. Accessia pääsee ajelemaan myös!

Joo, ja se firebee kantsii kyllä unohtaa..



<!--EDIT|Mjpaav|Feb 20 2006, 08:26 AM-->
Mjpaav
Advanced Member
 
Posts: 228
Joined: 24.3.2004 18:07
Location: Pori

Postby Sebe » 20.2.2006 21:05

:P Jep, leija ostettu, päädyin Flysurfer Cool-leijaan.Tattista vaan kommenteista ja vinkeistä, innolla oottamaan viikonloppua, jos vaikka pääsis kokeilemaan leijaa tositoimissa.
:D
Sebe
 


Return to Talvileijalautailu / Snowkiting

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron