Kylmät ilmat lähenee

Kylmät ilmat lähenee

Postby hanren » 25.9.2012 18:45

Heippa!

Syksy on tullut ja ilmat tuskin tästä enää lämpenee ennen seuraavaa kesää. Sen verran tähän kiteilyyn tuli jäätyä koukkuun, että vaikka kurssilla vielä sanoi heinäkuussa "en mä ainakaan tuolla vedessä enää lokakuussa aio olla". Tässähän nyt sitten kävi juurikin se, mitä kouluttaja vastasi tuohon kysymykseen...

Rannalla meinaa tauoilla tulla jo nyt viileä. Pakko vetää Gtex kuorta päälle, että rannalla tarkenee. Vedessä ollessa ei ole vielä ongelmia, mutta tuskin tässä kauaa menee, että on. Joten..

Minulta löytyy:
- 5/3mm Rip Curlin Dawn Patrol Chest Zipillä
- 3mm Dawn Patrolin tossut

Mitä märkäpuvun alle voi tunkea kylmemmillä keleillä?
- Toimiiko rashguard märkäpuvun alla lämpöä lisäämässä vai kannataako ostaa suoraan 0,5mm - 1,5mm neopreeni "potkupuku" esim: Matrix Metalite Shorty
- Vai onko tälläinen hupullinen ratkaisu parempi? Matrix Metalite Hooded Sleeveless Vest

Mielipiteitä hanskoista kaivataan myös. Ja myöskin siitä, että onko tuo huppu+aluspuku ratkaisu hyvä vai huppu ja aluspuku erikseen? Sitä ainoaa oikeaa ratkaisua ei ole, mutta kokemuksia ja ehdotuksia otetaan vastaan!
hanren
Newbie

Re: Kylmät ilmat lähenee

Postby kni » 27.9.2012 23:55

Urheilukerrastoa voi kokeilla märkäpuvun alle, itellä on polypropyleenipaita toiminut OK sen pari kertaa kun olen käyttänyt. On tullut tuumittua myös ohkaisen fleecen käyttöä mutta toisaalta tuo Ascanin Polar 5-4-3-puku on muutenkin riittänyt siihen asti että meri jäätyy (kelluntaliivi käytössä kesät talvet). Neopreenihuppu on aikalailla välttämätön kun kelit tästä vielä vähän viilenee, nyt vielä tarkenee hyvin kun on kypärä joka suojaa korvat tuulelta. Kolmen millin tossut voi käydä vilpoisiksi, mulla on 5mm tossut syksyä varten.
kni
Newbie

Return to Leijalautailu / Kiteboarding