Eiran rannasta kokemuksia

Eiran rannasta kokemuksia

Postby hypako » 16.7.2012 12:40

Onko kukaan lautaillut Eiran rannalla? Onko kiviä ongelmaksi asti? Entä häiritsevätkö veneet? Onko vesi ylipäätään uimakelpoista? Tuulisella säällä rantahan ei ole kovin ahkerassa muun yleisön käytössä ja ranta aukeaa avoimelle merelle, joten ajattelin sen voivan soveltua aika hyvin leijalautailuun... Jakakaa mielipiteitä ja kokemuksia!
hypako
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 16.7.2012 11:18

Re: Eiran rannasta kokemuksia

Postby jeantton » 19.7.2012 09:15

Eiranrannasta sen verran että se itse biitsi on aika lyhkänen ja siitä salmesta ulos kryssiminen vaatii ponnistelua. Tuuli rannassa on muutenkin puolittunut (ainakin idän puoleisilla tuulilla) siitä mitä se on 300m päässä mistä löytyy venerampit . Kyllä siellä on käyty niiltä rampeilta harrastamassa mutta nekin on aika liukkaita ja launchatessa on hyvä olla joku kaveri jeesaamassa koska nurmikenttä josta toimitaan on aika kapea ja ohiajavat autot saattavat napata leijan ja leijailijan mukaansa. Vesi on ihan yhtä juomakelpoista kun muuallakin Helsingissä.. Choppia on tiedossa ja ulompana hieman parempaa.
Jotan remontteja siellä oli niillä rampeilla enkä tiedä mikä päivän tilanne on.
Tuulet S-SE
jeantton
Advanced Member
 
Posts: 90
Joined: 12.11.2010 08:49

Re: Eiran rannasta kokemuksia

Postby hypako » 19.7.2012 14:00

Tarkoitatko rampeilla Karusellin itäpuolella olevia venepaikkoja, sirpalesaarta vai mitä kohtaa? Oliko nurmikenttä ramppien yhteydessä? Yritän vaan miettiä, mistä kannattais koittaa lähteä. Google mapsin kuvassa ei vielä näy suht uutta biitsiä, joka on tehty Eiranrantaan Hernesaaren juureen. Puhuitko kans siitä biitsistä vai jostakin toisesta?

Mietin et Hernesaarestakin vois koittaa lähteä. Toki kaveri pitää joka tapauksessa olla mukana, tämmösessä paikassa on turha yksin sählätä.
Attachments
Eiranranta.jpg
Eiranranta.jpg (114.65 KiB) Viewed 3065 times
hypako
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 16.7.2012 11:18

Re: Eiran rannasta kokemuksia

Postby jeantton » 19.7.2012 22:59

Ne rampit jotka ovat biitsistä etelään Hernesaaressa.
jeantton
Advanced Member
 
Posts: 90
Joined: 12.11.2010 08:49

Re: Eiran rannasta kokemuksia

Postby n.nevalainen04 » 2.8.2012 09:44

Onko kukaan käyny Hermannin rantatien edustalla vetelemässä siinä missä on nuo Rasa ja muut. Siitä sinne kulosaareen päin? Itse olen aika alottelija, mutta katsoin vaan sillalta sitä aluetta, että mitenköhän siinä pystys vetää?
n.nevalainen04
Newbie
 
Posts: 5
Joined: 1.6.2012 11:05

Re: Eiran rannasta kokemuksia

Postby jeantton » 2.8.2012 13:07

Unohda tollaset paikat heti. Kannattaa käydä paikoissa joissa tuulen yläpuolella ja alapuolella on riittävästi tilaa. Yläpuolella saa mielellään olla kilometrikaupalla vapaata. Helsingin spotit on aikalailla jo koluttu jos ei ole venettä käytössä tai armeijan leivissä. Suosittelen ensisijaisesti Hankoa näin lähinpänä hyvänä treenimestana. Kyllä Kallahtikin kelpaa jos ei aika riitä hankooseen.
jeantton
Advanced Member
 
Posts: 90
Joined: 12.11.2010 08:49

Re: Eiran rannasta kokemuksia

Postby n.nevalainen04 » 3.8.2012 08:40

No niin, kiitos, että joku sanoo suoraan!
Hankoon varmaan pitää sitten lähteä. Sieltä varmaan saisi vielä parin tunnin opetuksen, kun vähän tuo vesille meno jännittää. Viime talvena aloitin jäällä.
n.nevalainen04
Newbie
 
Posts: 5
Joined: 1.6.2012 11:05

Re: Eiran rannasta kokemuksia

Postby hypako » 13.8.2012 20:42

Mä voin itse asiassa opettaa Kallahdessa, kun on sopivaa tuulta. Soittele 040 3023400, jos kiinnostaa.
hypako
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 16.7.2012 11:18


Return to Leijalautailu / Kiteboarding

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests