Brasilia/Jericoacoara

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 12.10.2010 02:07

Eiku eipä mitään.
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Sami » 12.10.2010 22:36

Mama wrote:
Sami wrote:
Mama wrote:...taidan jättää väliin kun yhdestäkin alkoi tytöt huuteleen parvekkeelta...

:!: :?: :shock: Ei voi ymmärtää, muhun tuon vaikutus ois todennäköisesti ollut ihan toinen... Tai riippuu tietysti vähän tytöistä...

No sanotaanko että realisti minussa sanoi että tytöt taitavat olla ns. working girlejä. Joten niissä naapurina asuminen saattais pitemmän päälle ehkä käydä hermoille :)
Tuosta oli vähän Paracurussa juttua että sieltä lähtee paikallisia tyttöjä Cumbucoon 'töihin'. Samaten Jerissä olleet sakut sanoivat että Cumbucossa baareissa tanssivat likat tuntuivat olevan 90% rahan takia siellä.

Senpä takia juuri tuo riippuu-lause tuossa olikin :lol:
Sami
Sami
Advanced Member
 
Posts: 293
Joined: 10.1.2003 17:28

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 16.10.2010 15:41

Heh, tässä hotellissa on vain yksi toinen leijasurffari ja ilmeisesti jonkuntason homo :) Eilen kävin sen ja parin sen kaverin kanssa syömässä niin kun nää kaverit tuli toinen pinkki paita päällään niin ajattelin että eiköhän asia oli selvä. Ja siis muistakin jutuista päätellyt. Eli ei taida ryyppyseuraa tuosta oikein löytyä...

Maailmanluokan tähtiä täällä tuntuu pyörivän eli kuulemma Shannon Best on täällä ja Youri Zoon pyörii myös jossain. Ja tosiaan Bruna Kajiya noissa kisoissa. Kansainväliset kisat olisi menossa mutten ole käynyt katsomassa.

Lagoonissa kävin toissa päivänä ja silloin se oli vielä inhimillisen tyhjä. Päärannalta kuitenkin löytyy ihan hyvää aaltoa ja flättiä niiden välistä joten taidan treenailla mieluummin siellä. On enemmän tilaa härsiä.

Buggykyyti lagoonilta takas on 40R$ ja kuulemma pari vuotta aiemmin hinta oli 20R$ eli alkavat hinnoitteleen tätä kans ulos. Tänä vuonna 50% vähemmän turisteja kuin normaalisti. Acai maksaa täällä 9R$ kun se Jerissä/Preassa oli 4R$. Ja sen tekohan on simppeliä, kun se acai on pakastepakkauksessa.
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby kaisak » 20.10.2010 23:38

Moi!

Oon menossa Brasiliaan kuukaudeksi kiteilemään Cumbuco - Jericoacoara akselille. Ajattelin sulta kysyä, että miten siellä kannattais tehdä rahojen kanssa, löytyykö niistä kylistä pankkiautomaatteja? Kun ei viitsis koko kuukauden matkakassaa mukanakaan oikein kantaa...
kaisak
Newbie
 
Posts: 5
Joined: 23.8.2010 12:27

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 22.10.2010 02:08

Cumbucossa on tietääkseni tullut viime kuussa pankkiautomaatti ihan keskustaan. En vaan tiedä missä se on. Tänään just kysyi neuvoa kaks hollantilaista ja ne sanoivat että sen automaatin pitäisi olla jossain leipomossa. Toinen automaatti löytyy sitten n. 1,5km päästä bensa-asemalta.

Paracuru taas oli niin citiä, että siellä automaatin löytäminen ei pitäisi olla vaikeaa. Mutta en tainnut edes nostaa siellä mitään.

Jerissä taas ei automaattia ole, vaan n. tunnin matkan päässä Jijocassa. Voi sanoa että päivä siinä menee jos köyhäilee, camionetalla hinta yhteen suuntaan se 7-10R$ ja aikaa menee kun venaillaan että camioneta saadaan täyteen ja jos taas ei halua matkustaa rahvaan seurassa niin oisko jotain 50R$.

Omista kokemuksista viisastuneena korttia en käyttäisi kuin automaateilla. Siellä tunnusluvun syöttö pitää peittää kädellä niin ettei mistään sitä päästä katsomaan. Mulla on käteisenä ollut enimmillään 2600R$ eli 1300e eikä ole niitä viety. Vähän kyllä kuumotti kävellä ne taskussa. Hotelleissahan ne voi jättää säilöön passin kera. Lentokentän automaatteja on hyvä käyttää tankkaukseen kun niitä sentään vartioidaan jonkun verran.
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 22.10.2010 03:34

Tämä viikko ollut hieman pläkää eli 12 neliöinen ja kevyen kelin lauta kaivettu esiin. Jos ei olisi hotellia buukattu niin olisi matkustanut reilusti Jeriä kohti. Toinen kitelijä ehdotti auton vuokrausta ja ajoa Paracuruun mutta ei ne säät niin lyhyellä matkalla muutu tarpeeksi.

Aika menikin sitten yllättäen(?) leijan paikkauksessa kun kaksi päivää sitten Rhinon venttiili lähti liimauksista, ja eilinen meni vielä korjauspaikkaamiseen. Samaten ostin 5. narun punaisen pätkän aika suolaseen hintaan eli 85R$. Ei ollut alkuperäinen vaan tyyppi itse tehnyt.
Nyt pitäis vielä ostan leijan päähän 5. narun pätkä ja hinta lienee samaa luokkaa. Hieman harmittaa isolla veellä.
Hotellin toinen kiteilijä oli käynyt korjauttamassa blädderivuodon, siis joku pikku reikä, niin hinta oli ollut 50R$.
Siis Preassa ompelivat mun 9m2 LE:n ja paikkasivat melkosen reiän blädderissä tuohon samaan hintaan.
Ja hieman näkökohtaa myös siitä että mun polkupyörä maksoi 80R$, ja tän tyypin tekemä narunpätkä on 85R$...
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby kaisak » 22.10.2010 23:03

Ok, kiitos Mama vastauksesta! Mutta että automaateista ainakin pitäisi olla turvallista nostaa rahaa? Vai voidaanko siinäkin kortti jotenkin kopioida..? Onko pousadoissa yleensä jotain tallelokeromahdollisuutta? Cumbucossa asun vuokratalossa muiden kanssa, mutta muuten pousadoissa. Jos sulla on jotain vinkkejä hyvistä sellaisista niin otetaan vastaan :) Oon lähdössä 21. marraskuuta.
kaisak
Newbie
 
Posts: 5
Joined: 23.8.2010 12:27

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 23.10.2010 02:14

No kun minulla siis kortti kopioitiin vaikkei sillä ole tehty kuin viitisen tapahtumaa ja niistä 3 tais olla automaattinostoa. Automaateillahan voi olla kamerat kuvaamassa sun tunnusluvun samaan tyyliin kuin Suomessa on tehty bensa-asemilla. Toinen käsi vain numeroiden eteen niin kuvaaminen vaikeutuu.

Cumbucossa on tällä hetkellä ollut todella kevyet kelit joten en oikein suosittelis tätä nyt matkakohteeksi vaan ehkä vähän kohti Taibaa/Paracurua kannattais mennä. Tänään sentään oli porukalla jo 10m2 käytössä. Lyhyellä vaikkapa 1-2 viikon lomalla tällanen pläkä kyllä ottais vähän pattiin.

Veikkaan se että se mun Jerin pousada ei vaadi mitään isompaa varausta, mutta se riippuu kyllä niin paljon siitä millaiseen tasoon on tottunut. Toisaalta rento paikka kaikin puolin, mutta englantiahan siellä ei osannut kuin yksi eivätkä ne siksi oikein mainostaneetkaan netissä englanniksi.

Kaksi viikkoa piti olla Cumbucossa että alkoi saada paikallisten safkoja eli vakipaikassa Carne de Sol mikä on siis aurinkokuivattua lihaa, oli mulla aiemmin 9R$ ilman mitään lisukkeita ja lisukkeineen hinta olis ollut jotain 25R$ eli papuja, makaroonia ja riisiä. Nyt sitten kaks päivää saanut jotain erikoisannosta mitä ei listalla ole, eli periaatteessa samaa kuin mitä tuo 25R$ mutta hinta 5R$.

Ainiin, 9m2:stä lähti venttiili irti. Samaten on nyt korjauksessa LiquidForcen sträpit jotka kahden vuoden käytön jälkeen täällä kuluivat puhki ja alkoivat puolestaan tehdä jalkaan reikää.
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 28.10.2010 16:54

Buggykyyti Cauipe->Cumbuco on ollut viime vuonna 25R$ ja nyt siis 40R$. Otin yhden kyydin missä mukana yksi alkujaan sveitsiläinen, nyt paikallinen pousadayrittäjä eikä hänkään saanut tinkimällä hintaa alemmas. Aika mielenkiintoinen kuvio kun buggykuskit nostavat hintoja melkein 50% samaan aikaan kun turisteja on 50% vähemmän. Tyypit ei taida tajuta että ensi vuonna yhä useampi saattaakin matkustaa Aasiaan surffireissuille. Pousadayrittäjille homma onkin sitten vähän totisempi koska lainat on päällä.

Aika rennosti on tainnut viimeiset kaksi viikkoa mennä kun vasta toissapäivänä tajusin että mulla on ollut kaksi viikkoa kello tunnin edellä. Tietokoneen kello kun on siirtynyt automaattisesti Brasilian talviaikaan mutta täällä pohjoisessa ei sitä tehdä. Auringon mukaan minä ole mennyt niinkuin aiemminkin.

Pläkäviikko loppui eilen ja pääsi ajaan ihan hyvässä aallossa downwinderin. Kaksi päivää tehnyt pelkän downwinderin, enkä ole käynyt laguunissa ajamassa lainkaan. Jotenkin mieluummin vetää korkealla sykkeellä aalloissa minkä jälkeen laguuni tuntuu vähän tylsältä. Laskuveden aikaan käynyt opettelemassa kivien paikkoja mutta viimeiset kaksi kilsaa on vielä mun kartoilla valkoista.

Niin tuo aiemmin kritisoimani paluulipun vaatimus taitaakin olla EUn byrokraattien neronleimaus. Eli EU vaatii tätä brasseilta, jolloin brassit automaattisesti vaativat tätä EUn kansalaisilta. Sama juttu kuin amerikkalaisten visa-vaatimukset eli USA vaatii brasseilta visan joten vastaavat samalla mitalla. Ei mitään järkeä tuossa paluulippuvaatimuksessa.

Edit:
Olen ottanut tavaksi haudata pumppu hiekkaan ajon ajaksi. Kaksi pumppua kun on jo hymyilevien varkaiden toimesta viety.

Alussa jätin täällä Cumbucossa jopa pumppunu hiekan alle yön ajaksi kun ajattelin että eihän täällä kukaan kulje kun ei ole keskustaa eikä tässä paikalla ole muita aktiivisia pousadoita. No, tulin sitten tuossa eräs päivä rannalle ja menin pumppuani hakemaan niin siihen tuli rakenteilla olevan hotellin muurari kertomaan että joku pieni penska oli sen kaivanut esiin ja yritti viedä, oli estänyt ja antoi minulle pumppuni. Mielessä kävi sekin vaihtoehto että tyyppi oli keksinyt tarinan ja odotteli jonkunlaista löytöpalkkiota. Enää en kuitenkaan yön yli jättänyt pumppuani hiekkaan ja vaihdoin piilopaikan toiseen. Seuraavana päivänä menin taas hautaamaan pumppuani niin siinä hiekassa näkyi jonkun lapsen jalanjäljet ja kätköpaikkaa oli kaivettu. Eli siellä käydään nyt sitten kiertelemässä että saisko mun pumpun varastettua.

Ajatuksissa kävi että jos ohimenevät hevoset tekevät jätöksiään niin hautaan hevosenpaskaa hiekkaan niin että näyttää että se olisi ollut viimeisin pumpun kätköpaikka...
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 31.10.2010 01:13

Lähellä kävi ettei hermot menny.
Kolme päivää sitetn liimailin ysistä LE:n venttiilin ja toissapäivänä sitä pistin aamulla paikoilleen ja täysin omaa huolimattomuuttani pumppasin testinä sitä ja kierteellä kun oli niin pamahtihan se komeasti. Siinä olikin sitten isompi reikä minkä pistin liimaukseen mutta eilen aamulla kun testailin niin eihän se liima ollut tarttunut kunnolla kun en ollut puhdistanut pintoja kunnolla. Alkaa liimailussa loppua turnauskestävyys kato. No, ei muuta kuin liimat irti ja uudet paikalleen missä hötäkässä reikä vielä suureni kaksinkertaiseksi.
Eilen sitten kävin kevyellä kelillä 12m2 ja mietin vähän downwinderiä siinä ees taas ajellessa. Aaltoa oli mutta tuuli vaihteli. No, erehdyin sitten ajaleen pientä ranta-aaltoa ja jouduin ottaan joitain aaltoja vastaan kun tuuli lopahti ja leijahan siinä peruutti sitten samalla alas. Yrittelin sitä sitten nostella mutta oli aivan hemmetin vaikeaa saada se takas ylös vaikka jo aallot oli heittäneet minut ja leijan pikku taistelun jälkeen rantaan. Lähtihän se viimein ja sitten tajusin tilanteen, eli mulla oli vitosnaru poikki. Eli aiemmin Preassa tehty quick&dirty-viritelmä oli lauennut. Leijaahan en nyt voinut yksin laskea alas, kun hätälaukaisu oli ollut se leijan tarun loppu. Tuulta kun nyt oli taas. Leija oli hemmetin vaikea kääntää ja nähtävästi auto-zeniittiominaisuus oli myös räpsähtänyt päälle. Sain siinä melko pitkään kävellä rantaa ylätuuleen ennenkuin vastaan tuli ihminen joka ymmärsi pääntaputtelujani.

No, tänään aamulla sitten testasin ysin uima-altaalla ja kaikkia todennäköisyyksiä vastoin, liimaus piti. Samoin näytti että tuulta olisi ollut ysille riittävästi. Pujottelin bladderin LE:n sisään ja toimi. Seuraavaksi korjasin vitosnarun aiemmin ostamallani 85realin narunpätkällä. Pakkasin kamat ja rannalle. Hyvin piti ilma LEssä. Paitsi että kaksi pikkustrutseista päästi ilman pois.
SIINÄ VAIHEESSA OLI HYVIN VÄHÄLLÄ ETTÄ OLI MENNÄ HERMOT.
Tajusin kuitenkin että osasyyllinen hermojenmenetykseen olisi ollut se etten eilen syönyt päivällä/illalla kuin hampurilaisen ja nelisen kaljaa.
Joten takas kämpille ja ottamaan 7m2 pikkustrutseja ysille. Näytti pitävän niissä ilma joten takas rannalle. Eka noston jälkeen huomasin että vitonen oli hieman liian tiukalla mutta tuon korjattuani pääsin viimein vesille. Kello oli kai jotain kolme.

Miettinyt vähän minkähänlainen maine tällä pousadalla on paikallisesti. Nimittäin kerroin tuossa aiemmin että se toinen leijaheebo oli hieman homoon päin kallellaan ja sen kaverit jo pimeällä puolella. Mutta myös pousadan omistaja vaikuttaa melko vahvasti samanlaiselta tapaukselta. Tykkää tanssimisesta ja löytyy korvakoru. Sen vaimo oli täällä jonkun aikaa lapsen kanssa, mutta erossa ovat.

Miettinyt vaan että onkohan tämä jotenkin homopiireissä tunnettu gay paradise kun tuossa viime viikonloppuna katselin la-su välisenä yönä klo 04 formuloita samaan aikaan kun naapuripousadassa oli forro-konsertti ja porukkaa lappoi edestakaisin myös meidän pousadasta. No, siihen tuli känässä sitten selittään yks brassi jotain joka oli yrittänyt mun kanssa jutella jo päivällä. Jossain välissä se alkoi potkimaan minua (!) johon piti tietenkin sanoa että nyt v***u loppuu. Sitten se selitti siinä taas itsekseen jotain kunnes kysyi minulta 'gay?' mihin tietääkseni vastasin hyvin selkeästi että ei. Siinä sitten taas yritin katsoa formuloita ja tyyppi jatkoi selittelyjään kunnes se alkoi silitteleen mun käsivartta...silloin nousin jo ylös ja näytin tyypille ovea että nyt ulos ja sassiin.
Sama juttu toisinpäin että jos tämä on joku gay paradise niin mitähän paikalliset ajattelee meikäläisestä....

Ainiin, hotellin omistaja sekaantunut ilmeisesti johonkin valuuttakauppahässäkkään ja senhän tietää että 99,9999% ne on huijauksia. Mielenkiintoiset ajat on kun se yrittää ilmeisesti nyt saada niitä rahojaan ulos. Mullahan kuukauden diili loppuu torstaina eli pitänee alkaa miettiin uutta paikkaa.
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 31.10.2010 23:41

Tuuli palasi Cumbucoon. Tuo pläkä on ilmeisesti jokavuotinen juttu mutta ajankohta voi vaihdella. Windfinderin statistiikoissakin tuo näkyy kyllä.

Ilmeisesti myös Portugalin sotalaivojen esiintyminen on joku parin viikon juttu eli niitä vain sattui näkymään enemmän kun olin Paracurussa.

Sitten vähän enempi tarpeellista infoa eli jos turisti tyhmänä kyselee missä leijan voi korjauttaa niin vastaus on kaikilla Marcus (tai Marco). Juttu vaan on niin että jokainen korjauttaa sen leijansa siellä vain sen ensimmäisen kerran. Hinnat on hirveät. Punainen sleevattu narunpätkä 85R$. Cumbucossa löytyy ainakin kaksi muutakin leijakorjaajaa mutta niissä saattaa olla haittapuolena pitkät jonot. Kannattaa kuitenkin kysellä. Ainakin se naisten ompelukonepaja vaikutti hyvältä ja hinnat olivat leijashortsien kaventamisessa järkevät.
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 13.11.2010 00:23

Pousadan kummallisuuksista tuli tuossa aiemminkin kerrottua niin sellainenkin juttu täällä on että alussa vähän naureskelin kun toinen apulaisnaisista aamiaisen aikana aina lauleskeli itsekseen eli kuunteli korvalappustereoita ja lauleskeli niiden tahtiin. Eikä hän osaa laulaa. Heidän takiaan Idols-ohjelmat on tehty. Koska levy-yhtiöiden edustajat kyllästyivät kuuntelemaan yksin täysin laulutaidottomien demonauhoja. No, enpä aluksi ihmetellyt yhtään mitään mutta kun pousadaan alkoi tulla muitakin vieraita niin huomasin ettei tämä nainen laula jos aamiaisella on muitakin.

Sitten tahti kiihtyi. Kun tulin aamiaiselle, sattui kappaleessa soimaan aina 'eu amo voce' tai jotain vastaavaa silloin kun nainen tuli tuomaan jotain aamiaispöytään. Kyllähän se pisti miettimään kun useamman kerran peräkkäisinä päivänä nainen laulaa korvan vieressä 'minä rakastan sinua'. Aloin ymmärtämään kupletin juonen. Yritin näyttää siltä etten ymmärrä mitään sanoista, kun nainen ei suuremmin kiinnostanut. Tätä nyt on jatkunut useampi viikko. Tänä aikana on ainakin selvennyt että nainen ei taida olla niitä helpoimpia tapauksia. Välillä on tuijotettu kaukaa kun olen syönyt, toisinaan taas mustasukkaisena riennetty katsomaan kun olen jutellut toisen pousadan tytön kanssa. Yritän selvitä tilanteesta niin ettei tarvitse loppuaikana pelätä että hänen valmistamissaan kananmunissa olisi sylkeä yms.

Nautin niistä aamuista kun naisella on vapaapäivä ja linnut palaavat laulamaan.

Yrittänyt nyt mennä samaan aikaan aamiaiselle kuin muutkin. Tänään epäonnistuin. Kun tulin aamiaiselle, steroissa heti äänenvoimakkuus nousi. Ehkä nainen oli kyllästynyt laulamaan. Pari muuta asukasta käveli ohi, ja yritin vaihtaa sanasen, mutta eihän se onnistu kun ei kuule toisen puhetta. Jokaisessa kappaleessa toistuivat sanat rakkaus 'amore' 'amo', sydämeni 'meu coração'. ( Uusi kirosana:Julio Iglesias. )Kun pääsin huoneeseeni, minun piti soittaa hetki heviä että sain sen siirapin irti ihokarvoistani.

Toisen tytön kanssa olen jutellut asiasta, söpö tapaus mutta varattu. Hän on varmistanut tämän että tilanne on oikesti näin.
----
Kitelyssä alkaa lopun hetket läheneen ja tajunnut kuinka vähän on oppinut. Olosuhteet vain vaihtelevat, tänään oli melko puuskaista tuulta. Ottanut kelluntaliivit ja mennyt kauemmas ajelemaan valtameriaaltoihin missä on vähemmän choppia. Oikea kylki kipeänä ilmeisesti toissapäiväisestä switch bäkkärin opettelusta. Transitio kitelooppiakin yritetty mutta huomattu että leijassa oli narut eripituiset eikä homma oikein toiminut. Saman juttu oli ongelmana bäkkärissä. Tänään oli jo niin väsähtänyttä menoa että pakko pitää huomenna lepopäivä. Onhan se formulaviikonloppukin.
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 17.11.2010 23:34

Taitaa enemmät treenaukset olla tämän reissun osalta ohi. Oikea kylki on sen verran kipeänä ettei pysty oikein ajaamaan edes 100% tehoilla saati sitten hyppimään. Aiemmin vasemman kyljen paraneminen kesti n. kaksi viikkoa joten eiköhän kannatta lopettaa stressaaminen.

Ilha do Guajirussa tosiaan saksalainen nainen pari viikkoa aiemmin heitti henkensä. Nosti leijaa ja epäonnistui mistä seurauksena loftien jälkeen pää osui tolppaan ja henki pois.

Kuitenkin pientä perspektiiviä antaa se että täällä puolestaan kuoli kaksi tyyppiä mönkijä-ajelulla. Olivat viiden mönkijän voimin lähteneet dyyneille ilmeisesti ilman kunnon oppaita ja jotain siellä oli sattunut kun yksi kuoli paikanpäällä ja toinen sairaalassa.

Tuosta Ilha do Guajiran tapauksesta että kyllähän se pitäisi hätälaukaista heti mutta eipä itsekään tullut niin tehtyä kun rantauduin ja kaaduin lauta toisessa jalassa. Leija vei sitten ja toinen jalka vääntyi siinä hieman. On vieläkin hieman kipeänä ja tässä vaan mietin että miksi sitä ei vain hätälaukaise tuossa kun olin rantaan tulossa muutoinkin.

Lämmöt tuntuvat täällä nousevan ja tuulta on ollut nyt vähän joten eilen illalla mittasin kämpän ja ulkoilman lämpötilaksi 29C. Tuo ei meinaa hyvää allergialleni (hiki) joten viimeinen viikko on ollut vähän vaikea ja luultavasti tämä pieni matkaväsymys liittyy siihen. Eli palaan Suomen lämpötiloihin ihan mielelläni. Ainakin tiedän nyt että millaisissa olosuhteissa pystyy vielä pelaileen mutta joku Aasian reissu saattaa olla nyt vähän huono vaihtoehto.
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 20.11.2010 15:53

Selvisi missä se Mastercard oli kopioitu. Kopioinni jälkeen kun aloin todella varovaiseksi koska vain yksi kortti oli jäljellä joten käytin Visaani vain Fortalezan lentokentällä. Se kun on auki lähes aina ja vartija pyörii ympärillä. Nyt selvisi että se oli nimenomaan se paikka missä kortteja on kopioitu. Pitääkin nostaa Visalla hätävara jos käy niin että sekin suljetaan...
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

Re: Brasilia/Jericoacoara

Postby Mama » 28.11.2010 20:43

Matka on sitten ohi. Viimeiset kaksi viikkoa allergiaoireet olivat läpi päivän joten lähdin kyllä oikeastaan ihan mielelläni paluumatkalle.

Lento meni neljän lennon kautta (Fortaleza-Salvador da Bahia - Frankfurt - Tukholma - Helsinki ) kun järkevään hintaan ei nopeampaa reittiä löytynyt. Ennen lentoa piti vielä soittaa erikseen kolmelle lentoyhtiölle ja sopia surffibagin kuljetus. Jokaisella yhtiöllä oli tietenkin oma selityksensä miten se bagi kulkee joten kovin luotettavaa kuvaa ei hommasta tullut. Niinhän siinä sitten kävi että kentälle mentäessä kertoivat että surffibagi oli merkitty kuljetettavaksi vain Frankfurtiin ja korjasivat asian. Siitä huolimatta Tukholmaan bagia ei tullut vaan kertoivat että oli jostain syystä jäänyt Frankfurtiin...Koko bagin kuljetuksen hinnaksi tuli 40e joten ei kannata valittaa. Mentäessä se kun oli 120e. Laukkujen painot oli reppu 10kg, laukku 16kg ja surffibägi 26kg, eikä mitään valituksia lentoyhtiöltä joten yllättävän helposti lopulta meni.

Jälkikäteen ajatellen omaan lomailuun parempi vaihtoehto olisi ollut vuokrata talo, ja hommata heti alkuun erillinen nettitikku. Tämän tajusin turhan myöhään.Budjettireissaajalle Brasilia ei muutenkaan ole enää mikään hyvä vaihtoehto. Tuossa naureskelin kun kävin ihan hyvällä paikalla olevassa kiinalaisessa Hgin keskustassa ja annoksen hinta oli about samaa tasoa mitä Cumbucon ruoat.

Cumbuco oli myös aivan liian epävarma tuulen suhteen. Toki jos haluaa ajella 12m2:llä niin paikka on ok, mutta minulle parempi koko oli 9m2. Liian monta päivää meni hukkaan sen vuoksi että tuuli oli juuri sen plaanirajan yläpuolella eli ysillä ei paljon muuta voinut tehdä kuin ajella eestaas.
Mama
Advanced Member
 
Posts: 113
Joined: 16.5.2004 21:21

PreviousNext

Return to Leijalautailu / Kiteboarding

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron