Portugalin spotit?

Portugalin spotit?

Postby Joni » 3.8.2009 18:45

Oon lähdössä Lissaboniin asustelemaan (mimmi pakottaa mukaan) ainakin tammikuuhun asti ja tarkoitus olis ottaa wave-setti haltuun. Siellä kai riittää noita flat-water spottejakin suht lähellä. Kysymys kuuluukin, mistä olette löytäneet parhaimmat setit ja minkälaiset on olleet tuulet? Laikkarointiahan pääsee varmasti duunaamaan, ja joku cross-over lankku olis kans tarkoitus hankkia alle, suosituksia?

Kiitos ja anteeksi.
Joni
Advanced Member

Re: Portugalin spotit?

Postby Wille » 4.8.2009 09:27

Moro

älä nyt liikaa masennu, vaikka PAKKO onkin lähteä :wink:

Olin itse ko. kiteparatiisissa vuosi sitten ja enemmän tuli noita pohjosen ja ihan etelän spotteja koluttua. Jos satut jossain vaiheessa eksymään pohjoisrajan lähelle ni ehdottomasti Viana do Castelo! Esposende on myös huippu flättimesta. Jos taas etelän Algarveen menet, Praia de Alvoria suosittelen lämpimästi. Lissabonin lähispotit taitaa olla Guincho ja Peniche (molemmat wave-spotteja) ja myös Lagoa de Albufeira (flättiä) on tietääkseni suht lähellä.

Tsekkaa kitebeaches.com ja tonne postaamalla saa varmasti myös hyvää infoa sekä hyviä kontakteja:
http://www.kitetuga.com
Mua ainakin auttoivat tosi auliisti.

Kesällä pitäs merituulen (NW) puhaltaa melkein koko länsirannikolla voimakkaasti. syksyä ja alkutalvea kohden alkaa sitten olemaan enemmän matalapaineiden armoilla ja atlantin aalto näyttää oikeat kasvonsa :D
Wille
Member

Postby Vesku » 4.8.2009 11:44

Siinä on moottoritien päässä suoraan Guincho lyhyen ajomatkan päässä. Ota se halttuun, niin homma on hyvin puikoissa. Guinchossa on puuskainen tuuli, mutta aaltoa piisaa.

Pohjoiseen rannikolla on paljon rantoja ja Peniche on yksi iso helppo ranta palveluiden keskellä reilu tunti motaria pohjoiseen. Talvella sinne tulee melkoista möykkyä erinomaisella kulmalla.

Unohda ne flätit kun pääsee kerrankin ajamaan aaltoa :)

VESKU
Vesku
Advanced Member

Postby Joni » 6.8.2009 17:36

En aio suotta sortua melankolisuuteen :( , vaikka PAKKO mukaan onkin lähteä. Olen kuitenkin sen verran positiivinen persoona. :D Kiitoksia vinkeistä molemmille. Guinchosta saattaa tulla "kotispotti", sen verran lupaavalta näytti kuvat netissä. Täytyy vielä tuota lankkua katsella varmaan lokaalisti. Jos kävisi Algarvessa koeajelemassa. Siellä kai on muutamakin handeli, mistä voi ottaa tyypit. Jos joku on tulossa sinnepäin talven aikana, niin ottakaa yhteyttä, käydään vetäsee setit.
Joni
Advanced Member

Postby Immu » 6.8.2009 22:18

Etelässä tuulen ollessa 90...270 suunnilta (eli siis etelän puoleiset) kannattaa käydä tsekkaamassa Faron kaupungin läheltä löytyvä Ilha de Faro (piiitkä kapea hiekkasaari) ja sieltä eteläisin/itäisin kärki. Tasaiset tuulet, ja ihan eeppistä flättimestaa, sekä tilaakin aika kivasti. Albufeiran laguuni oli mielestäni aika onneton siihen verrattuna. Auto parkkiin tien päähän, josta puista "siltaa" kävellen niin pitkälle että talot loppuu (n. kilsa). Hieman vaivaa mutta ehkä paras flättispotti missä oon itse käynyt.

Linkki: http://maps.google.com/maps?q=36.988808 ... 55747&z=15

Satelliittikuva on napattu aikalailla matalimman vuoroveden aikaan, pelimestan koko vaihtelee melkoisesti sen mukaan. Mutta kaikki veden korkeudet on hauskoja, ja muuttaa paikan luonnetta hauskasti matalasta Superflätti-purosta isoksi altaaksi.
Mun harrikassa on pakki!
Immu
Advanced Member

Postby Misa » 2.9.2012 12:09

Hei kaikki!

Itselläni on Portugalinmatka edessä syys-lokakuun vaihteessa. Suunnitelmissa on Peniche tai vaihtoehtoisesti Ericeira ja aikeena surffata aamut ja leijalautailla iltapäivät tjms.

Onko kellään kokemusta Penichestä? Taitotaso = aloittelija...

- Misa
Misa
Newbie

Return to Leijalautailu / Kiteboarding