Royal Era 2009 testissä

Royal Era 2009 testissä

Postby Immu » 6.2.2009 09:57

Tässä vähän testipalautetta. Analyysin kohteena Royal Era -09 10m2, verrokkeina -08 Erat, 8, 10, 12, ja muut leijat mitä on tullu kokeiltua. Testikeli: ultrakevyt, sekä kohtuutehoilla n. 5-8m/s, 15cm lunta jäällä.

-leija kääntyy ketterästi, luuppi ei pyörähdä ihan paikallaan vaan jonkun verran isommassa kaaressa kuin tipin ympäri. Ohjausvoima aika pieni, mutta riittävä. Suorat narut leijan takanurkkiin, latat ja LE:n paksunnos tipeissä ovat parantaneet leijaa selvästi ohjauksen suhteen.
-Tehonsäädön tatsi on hyvä, ja aika kevyt. Yläraja on kasvanut, jos vetää sträpin sisään, stopparipampulan ulos ja puomi ulos, veto häviää melkein kaikki. Vaikka nakkaa leijan powerzonen läpi, niin tehot päästettäessä vetoa ei jää juuri mitään. Ihan hyvä turvallisuutta ajatellen. Depowerin stopparipampula toimii hienosti (mä vaihdoin heti kärkeen depower-narun 5mm kuorelliseen dyneemään, sama paksuus kuin paljas dyneema joka on vakiona.) Sträppiin on laitettu toiseen hantaakiin semmoinen joustonauha joka estää remmin pyörimisen ympäriinsä kun tehot on vedetty minimiin.
-Hyppy tuntuis lähtevän kivasti ja liitää, eilen ei ollu ihan 10m2 hyppykeli mut jotain sai pääteltyä silti.
-Leija on edelleen super stabiili ilmassa, eli ei tipahtele miten sattuu paikallaan ollessaan. Ajossa sama homma.
-Hätälaukaisin tuntuu toimivalta, ja on helppo "ladata" uudestaan laukaisun jälkeen. Onnistuu vaikka vedessä.
-Leijan bridleissä on nykyään 5 kiinnityskohtaa ja kiinn.pisteitä on ilmeisesti vahvistettu. Bridlet on vähän pidemmät ku aikasemmin.
-Pumppu on laadukkaampi kuin viimevuotinen, nyt samalla tasolla kuin muutkin hyvät.
-Reppu on vähän isompi kuin vanha. Olkahihna on säilynyt, mutta on lisätty myös normaalit selkäremmit.

Summa summarum: hyvää on saatu vielä parannettua, ja juuri oikeissa asioissa. Rehellinen mielipide on, että en keksi leijasta tai oheissälästä enää mitään rasittavia piirteitä. Paitsi grafiikat on menty pilaamaan viimevuositiin verrattuna! ;)
Jos uutta kalustoa on hankinnassa, niin uudet Erat kannattaa ehdottomasti testata. Mun kamoja voi osaavat kuskit testata, Helsingissä Karralta saapi testiin.

Loppuun mainittakoon, että olen Royalin "tiimikuski", eli saan leijat Karralta pieneen ale-hintaan, mutta maksan kuitenkin kalustosta ihan käyvän hinnan. Sopimukseen ei kuulu pakollista myyntityötä tai kehumista, mutta leijojen demoamismahdollisuus kiinnostuneille mun leijoilla kuuluu. Eli eikun nykimään hihasta, jos on sen verran taitoja että ei särje mun Rakkaita! :mrgreen:
Mun harrikassa on pakki!
Immu
Advanced Member
 
Posts: 535
Joined: 10.3.2005 16:30

Return to Leijalautailu / Kiteboarding

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests