Kuivapuvun paikkaus

Postby Leo T. » 21.4.2007 17:55

Pieni vinkki kuivapuvun paikkaukseen. Minulla on ollut Ursukin kuivapuku kolme kautta.
Nähtävästi olen istunut johonkin terävään piikkiin, koska pyrstöpuolelle oli tullut pari tuskin silmin havaittavaa reikää. Puvun mukana tuli paikkauslappuja, mutta kaikessa maksimaalista helppokäyttöisyyttä ja mukavuutta etsivänä paikkasin reiät ilmastointiteipillä sisäpuolelta siten, että puhdistuksen jälkeen ensin laitoin reiän päälle n. 10*10mm suuruisen ilmastointiteipin palasen. Sen päälle laitoin samaa teippiä n. 50*50 mm teipinpalan. Painelin suurella voimalla puolikovalla muovipurkilla paikat kiinni kovaa alustaa vasten, jolloin teipissä oleva liima-aines paineen alla täytti kaikki alla olevat mahdolliset huokoset. Olen vasta kerran ollut vesillä sen jälkeen, eikä ainakaan toistaiseksi ole vuotanut. Jos vuotoja tulee, raportoin siitä. Tällainen korjaus oli erittäin helppo ja nopea.
Avainasia lienee alustan puhdistuksessa. Muutama kesä sitten korjasin 19 m2:n Gaastran pari n. 30 cm pitkää repeämää aivan etustrutsin takaa keskeltä leijaa samaisella ilmastointiteipillä. Kun myöhemmin vein leijan korjattavaksi, niin ei teippejä meinannut saada millään irti, koska olin puhdistanut alustan tärpätillä, kiinnittänyt teipin huolellisesti ja kovaa painaen.
Huomionarvoista lienee se, että ilmastointiteippiä saa "halpakaupoista" edulliseen hintaan, mutta ehkä varmimmin laadukasta teippiä saa LVI-alan liikkeistä.
Leo T.
Newbie
 
Posts: 8
Joined: 8.12.2006 17:25

Return to Leijalautailu / Kiteboarding

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest