Lautatesti: RL Boards Team 135x41

Lautatesti: RL Boards Team 135x41

Postby Immu » 29.5.2016 09:21

---EDIT!--- Tekijä vastai tiedusteluun ja kertoi että jos haluaa joustavamman version hän tekee sen lasikuidusta. Lisäksi vakiolautaa ei ole rakennettu kestämään wakesiteitä!


Lautatesti: RL Boards Team 135x41 medium-flex carbon.

Varsin edullinen hiilarilauta, työn jälki moitteeton, hyvät ja kevyet padit ja strapit jotka säätyy helposti myös paksullekin tossulle. Valtava valikoima grafiikoita mistä saa valita mieleisensä, lankku tehdään tilauksesta joten mieleinen malli ja -väri yhdistelmä on aina mahdollinen, evienkin värin saa valita punainen/valkoinen/musta/vihreä. Valmistusaika n. 5pv jos ei ole hässäkkää, ja siihen päälle ~max viikko rahtiin (20e). Ainoa moite että ei tullut mitään lähetysilmoitusta sähköpostiin, lauta vaan ilmestyi postin kautta kotiin (tai konttorilta haettavaksi) suunnilleen luvatun 5pv + rahti ajan kuluttua. Maksoin laudan paypal:in kautta.

Testaaja: 87kg

Olosuhde: Tullarin choppi, aluksi nuhainen 10m2 ja sitten pitkän aikaa napakka 10m2.

Laudassa on suhteellisen pieni melko tasaiseen jakautunut rocker ilman isompia päätykippuroita ja pieni konkaavi, ei mitään kummempia kikkailuja ytimen muodossa. "medium" flex on jo hyvin jäykkä, pyynnöstä saatava hard flex on sit varmaan aivan älyttömän jäykkä, 100+ kiloiselle bodarille sit varmaan sopiva? :D Kysyin just tekijältä onko heillä joustavampaa versiota saatavilla, päivitän kun saan vastauksen(edit: fleksaavampi versio mahdollinen, vaihdetaan kuitu lasikuituun). Tää medium on ok sanoisin 80-100kg ja ylikin 100kg.

Sitten olennainen, miltä lauta tuntui? Ensi fiilis oli että aika jäykkä, ja kryssii ja plaanaa hyvin. Lisää ajaessa tuntuma on sellainen että lauta söi Tulliniemen ihan kamalaa choppia aika vaivattomasti ja pystyi ajamaan lujaa. Silmät ei kastu chopissakaan paljoa, ja lauta säilyttää kantti- ja eväpidon todella hyvin myös hyppyihin. Edellämainitut ominaisuudet huomioiden lauta silti irtoaa vedestä tosi vaivattomasti kun hyppää tai kikkailee, kertaakaan ei tuntunut että lauta "imee" veteen kun ponkaisee ilmaan, joten fiilis oli aika leikkisä ja lautaa teki mieli kieputella ihan huvikseen. Mikään varsinainen carverihan tälläinen freestylelankku ei tietenkään ole mutta ihan mukavasti se jiipit kurvaili, eikä missään vaiheessa tullut oireita sukeltaa aallon läpi myötäsenkään kovaa laskiessa vaan ajo oli rentoa. Painon voi pitää tasaisesti etu- ja takajalalla eikä tarvitse jäpittää takajalalla niinkuin monella muulla suorahkolla ja nopealla laudalla. Hyppyjen alastulot oli helppoja. Jäykkyys tuntui hieman alastuloissa kovuutena mutta ei tämä mummoiluun ole tehtykään.

Yhteenveto: erittäin hyvä lankku kovaan ajoon ja tykitykseen, mutta ei mitään syytä miksei toimisi vaikka ihan ensimmäisena lautanakin. HALPA! medium flex carbon on oletusjäykkyys, mutta kevyt kuski haluaisi varmaan joustavamman. Lauta on niin hyvin kulkeva että max 80kg pitäis pärjätä varsin mainiosti pienimmällä 40 leveydellä, mulle 41 on ihan nappi ja 90+kg haluaa ehkä 42.

RL tekee varmaan ihan minkä kokoisen ja muotoisen haluaa varsin edullisesti jos haluaa eri kokoisen.

P.S. Testaajalla ei ole minkäännäköistä kaupallista intressiä asiaan eikä kytkyjä firmaan. Pidän hyvänä asiana että on kohtuuhintaisia vaihtoehtoja näihin nykyään vähän käsistä karanneisiin lautahintoihin, kun muiden firmojen hiilarilankut alkaa maksaa ~tonnin...
Mun harrikassa on pakki!
Immu
Advanced Member
 
Posts: 546
Joined: 10.3.2005 16:30

Return to Leijalautailu / Kiteboarding

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest