kitesurf Kemi/Tornio

kitesurf Kemi/Tornio

Postby PeteRush » 30.4.2014 12:39

Moi,
Onko Kemi-Tornio sektorilla kitesurfareita?
Ja onko kellään tietoa spoteista tuolle sektorille, välille Tornio Oulu?
PeteRush
Member

Re: kitesurf Kemi/Tornio

Postby Spiridon » 11.5.2014 21:57

Moro!

Meitä Torniossa taitaa olla 2 aktiivista harrastajaa + minä kun olen käymässä vanhempien luona elikkä aikavähän on. Ja nuistakin 2:sta henkilöstä toinen opiskelee Oulussa ja toinen pääsääntöisesti Ylläs - Kolari akselilla, joten painottuu tuonne vklp:lle. Ollaan kartoitettu nuita spotteja ja kyllähän se vähän on huonolla mallilla. Talvella ollaan käyty kaupunginlahdella tai sitten Letolla. Varsinkin kaupunginlahti kiva kun saa paljon yleisöä aina! Siinä tuulikin yleensä melko tasaista jos tuulee Ikean suunnalta tai sitten sieltä golfradalta tai kauppakeskukselta.

Kesällä homma onkin sitten huomattavasti huonommalla mallilla. Seskarön takana on sellainen hyvä secret spotti mutta sinne täytyy vähän kävellä ja toimii aika pienellä tuulisektorilla. Karsikkojärvellä ollaan käyty, mutta tuuli todellapuuskaista! Muutenpa tarvitseekin veneen että pääsee. Itse en ainakaan tiedä muita paikkoja minne pääsisi autolla. Tornefurö? tai jotain sinnepäin oleva saari Haaparannan edustalla on ihan ok ja Sandskär ruottinpuolella on ihan huima! Sinne tietääkseni menee Nikkalasta jonkinlainen vesibussi? ja Sandskär toimii ihan joka kelillä! Ollaan mietitty myös Selkä-sarven itäpuolta että se saattaisi toimia. Siinä on sellainen nurmialue mistä saa nostettua leijan ja sitten huisa flättialue. Samoin länsipuolella, mutta minusta se ranta oli huomattavasti huonompi. Se onkin tämänkesän projekti lähteä testaamaan.

Itse olen varmaanki melkopaljon kesällä tuolla Tornion suunnalla ja minulla on käytössä vene missä yöpymismahdollisuus yms. faciliteetit. Sillä pääsee kyllä tutkimaan ja jos kiinnostusta niin porukkaan mahtuu aina! Mitä enemmän saa harrastuksesta kiinnostuneita mukaan niin hauskempaahan se on!

Pistä viestiä emailiin niin kerron lisää spoteista tai jos jokin kysymys askarruttaa. Email on akseli PISTE kurttio (ÄTTI) gmail.com
Spiridon
Member

Re: kitesurf Kemi/Tornio

Postby RedStar » 12.12.2014 23:04

Moro

Asustelen nykyisin Oulussa, mutta olen alunperin Torniosta. Joskus kävin talvella velipoikaa opettamassa ruotsinpuollella. Ajeltiin Luuleaa kohti ja käytiin tutkiin siitä niitä rantoja mistä pääsis lähetteen. Oliskaan ollu paikan nimi salmis mistä päästiin rantaan ja jäälle. Semmonen niemen nokka.

Tästä löytyy pätkää 5:40 eteenpäin.
https://vimeo.com/67503513

Jos tulee kyssäriä niin laita privaa viestiä vaan tulemaan!
Juha
RedStar
Advanced Member

Return to Leijalautailu / Kiteboarding